Boekentips gevraagd

Nu de dagen weer wat korter worden, en ik toch nog een paar weekjes heb voordat ik terug moet gaan werken heb ik me lid gemaakt van de bib. Maar ik zag door de bomen het bos niet meer. Dus nu ben ik op zoek naar boekentips…

Het maakt niet veel uit welk genre het is, als het maar meeslepend is en licht leest. Dus echt zware kost zie ik niet echt zitten, daar zit mijn hoofd te vol voor… Echte misdaadromans, van die zeemzoete romannetjes en horrorboeken lees ik niet graag (meer), maar voor al de rest ben ik wel te vinden.

Dus welke boeken raden jullie aan?

Ikzelf heb laast nog de “kookclub” gelezen van Sophie King en “haar naam was Sarah” van Tatiana De Rosnay. Alle twee heel toffe boeken.

Op mijn lijstje heb ik nu nog “Moeders & Co” staan van Sophie King. Maar voor de rest is mijn lijstje helemaal leeg. Dus tips zijn meer dan welkom!

  1. Ik ben nu ” ken je me nog” van Sophie Kinsella aan het lezen. Ik heb al die haar boeken al gelezen en vind ze super. Shopaholic is ook een boek van haar.

  2. De Vliegeraar van Khaled Hosseini: alle lof meer dan waard.
    Duizend Schitterende Zonnen van Khaled Hosseini: na de vliegeraar, wil je absoluut alles van hem lezen.
    Het Venetiaanse Huis van Mary Nickson: je waant je in Italië.
    De Eenzaamheid van de Priemgetallen van Paolo Giordano: meeslepend.
    Alle boeken in de Twilight reeks: serieus, ik heb daarvan genoten.
    Alle boeken van Nicky Pellegrino: ook als je niks met Italië hebt, proef je de sfeer dankzij haar boeken.
    En zoals hierboven: ik kan ook enorm genieten van de romans van Sophie Kinsella en Jill Mansell. Verstand op nul en wegdromen.

  3. Mijn lijstje is al weer een heel stuk langer… De twilight reeks heb ik zelf gekocht iedere keer op de releasedag :-). Die zijn fantastisch, ik heb ze denk ik al 4 keren helemaal gelezen. De films heb ik natuurlijk ook allemaal gezien en gekocht… Ben dus een behoorlijk grote fan.

    Op dit moment ben ik “water voor de olifanten” van Sara Gruen aan het lezen. Dat is dat boek dat laatst ook verfilmd is. Ik heb de film nog niet gezien, maar nu ik het boek aan het lezen ben wil ik de film ook zien. Ik vind het verhaal heel meeslepend.

  4. Ik hou vooral van waargebeurde verhalen, verhalen van vrouwen uit andere culturen. Alsook detectives van bv Nicci French, Aspe, …
    Allez, ik lees eigenlijk wel vanalles 🙂

  5. Hallo Kim,

    Graag tip ik je over het waargebeurde verhaal van schrijver Leo van der Hoeven.

    Hij schreef het prachtige boek Opstaan in het donker.

    Dit boek leest als een roman en scoort na vele recensies bij bol.com het hoogste aantal sterren van 5 en krijgt voor de verhaallijn een 10 ! Na het lezen, verneemt de schrijver heel graag.

    Groet !
    Mallorca / Petra van der Hoeven

Geef een reactie

