Tips gevraagd

Ferre heeft lichamelijk veel minder lasten sinds hij aan de fles zit, maar hij is toch nog verre van gemakkelijk.

Op dit moment drinkt hij zijn flessen heel slecht, het is ongeveer bij iedere fles weer een geworstel om hem een deftige hoeveelheid te laten drinken…

Maar het vervelendste is eigenlijk wel dat hij continue gepakt wil worden. Maar dan bedoel ik echt continue. Je kan hem geen 5 minuten in zijn wippertje/box/speelkleed zetten. Maar echt geen 5 minuten, hij begint dan onmiddelijk te neringen. Ik heb al geprobeerd dat te negeren, maar dan gaat het vrij snel over naar wenen, om vervolgens over te gaan naar krijsen, en dat kan ik echt niet negeren. Hij krijst zich anders ook echt een ongemak.

Heeft iemand tips om hem toch eens even alleen te leren zijn?

  1. geen idee meid. misschien maakt hij een sprongetje en gaat het vanzelf over. Kent ge dat boek oei ik groei?? daar staat dat eigenlijk mooi in wanneer ze een sprongetje maken dan willen ze veel gepakt worden maar dat gaat ook weer vanzelf over

    groetjes
    Ann

  2. Ik heb toegegeven aan die periodes en onze prutsen veel ‘gepakt’. De draagdoek (een tricot slen) heeft hier veel dienst gedaan. Zo had ik mijn handen vrij en kon ik toch nog iets doen.

  3. Jesse was ook een babytje wat constant gepakt wilde worden. Ik heb daar ook aan toegegeven. Ook veel in de draagdoek mee rondgelopen. En nu kan Jesse nog altijd niet goed alleen meespelen. Als daar een verband tussen is, weet ik niet. Tibo daarentegen deed zich vrij goed content als baby en nu kan hij nog altijd goed alleen spelen.
    Tips heb ik dus ook niet. Volgens mij is dat gewoon de aard van het kind.

  4. hier idem, veel aan toe gegeven, er zat niet veel anders op… in de doek, of met mijn voet op de wipper… een ze zelf wat mobieler worden wordt dat beter vind ik.

Geef een reactie

