Nu is het echt bijna zover!!!

Vanmorgen moest ik ter controle een half uurtje aan de monitor gaan liggen. We hebben dus een half uurtje naar ons ventje zijn hartje en zijn schopjes kunnen luisteren. Alles was mooi in orde, en er waren nog geen voorweeën te zien.

Nu het zo dichterbij komt ben ik echt serieus in tweestrijd. Langs de ene kant kan het niet snel genoeg gaan, en wil ik ons ventje kunnen vasthouden, kussen, knuffelen. Ik ben ook benieuwd hoe zo’n jongensbaby van ons twee er gaat uit zien. Gaat hij op Emma lijken, of gaat hij er helemaal anders uit zien.

Maar langs de andere kant heb ik er ook schrik voor, zeker toen we vanmorgen in het ziekenhuis een redelijk vers babytje onophoudelijk hoorden huilen. Gaat onze zoon het ons ook weer zo moeilijk maken, gaat hij ons ook blanke nachten bezorgen de eerste maand? Gaat hij ook zo moeilijk tevreden te stellen zijn overdag… Ik ben niet de enige die met zo’n schrik zit… Ik denk dat iedereen die een moeilijke baby heeft gehad met deze zorgen zit. En je kan uiteindelijk niet veel doen dan afwachten en hopen, en je maar voor ogen houden dat iedere baby anders is…

De grote zus is in ieder geval zwaar aan het aftellen. Vorige week heeft ze samen met ons een mooi knuffeldoekje uitgekozen om aan haar broer te geven als ze voor het eerst op bezoek komt. Ze heeft dat doekje al iedere dag vast gehad, ik denk dat ik het al moet gaan uitwassen voordat de bevalling daar is 😉 Ik kijk er zo naar uit om die eerste kennismaking tussen broer en zus te zien!

  1. Ja, nu komt het wel heel dichtbij hé! Hier zijn we ook zwaar aan ’t aftellen. Nog minder dan tien dagen tot de uitgerekende datum. Hier wel al voorweeën (en behoorlijk nijdige als je ’t mij vraagt 🙂 ).

    Ik ben in ieder geval ook heel benieuwd naar jullie ventje! 🙂

  2. Ik had dat gevoel ook toen ik in verwachting was van tjorbe. Yuna weende de eerste 2 maanden 16-17u per dag, gelukkig zijn we toen bij een goede osteopaat terechtgekomen die haar goed heeft geholpen. Dus je kan je voorstellen dat ik daar tegen op zag. Maar tjorbe was een hele andere, we zijn wel voor zekerheid toen hij 1 week was naar de osteopaat geweest maar hij had nergens last van. Ik heb bij hem zelfs naar de kinderarts gebeld om te vragen of het normaal is dat hij zoveel sliep. Hij sliep de eerste maanden 20 tot 22 uren. Dus de tweede moet niet altijd zijn zoals de eerste.
    Veel succes en geniet ervan

  3. Heel herkenbaar, inderdaad! Geniet nog van je laatste momenten met Emma alleen en dat heerlijke getrappel vanbinnen, hij zal er snel genoeg zijn. En natuurlijk wens ik je een wolk van een baby toe, die vlot ter wereld komt, probleemloos eet en makkelijk slaapt!!

Geef een reactie

