30 weken echo

Gisteren stond de 30 weken echo en de suikertest op het programma.

De echo was heel goed. Alles is grondig nagekeken en goedgekeurd. De dokter heeft zelfs een heel mooie profielfoto kunnen maken van ons ventje. ’t Was heel leuk en mooi om te zien…

Het is trouwend nog altijd een ventje. Dus na 3 bevestigingen denk ik toch dat we er zeker van mogen zijn dat het een ventje blijft…

Hij werd nu geschat op 1kg900. De dokter schat het geboorte gewicht op 3kg800 à 3kg900. Ongeveer hetzelfde als Emma dus.

Als ik in de loop van deze week geen telefoontje krijg van het ziekenhuis is mijn suikertest goed, maar ik verwacht me eigenlijk wel aan een telefoontje. Aangezien ik het bij Emma had zitten, is de kans ook heel groot dat ik het nu ook ga zitten hebben. Ik ben nu al heel erg aan het opletten, ik ben nu ook nog maar 1kg800 bijgekomen. En dan was ik nog eens 5.5 kg afgevallen voor ik wist dat ik zwanger was. Dus eigenlijk sta ik nu dus op -3.700. Als de suikertest positief is, zal ik alleen nog eens al mijn suiker schrappen. Maar voor de rest denk ik dat ik al redelijk goed bezig ben.

  1. Amai, heel sterk bezig! Ik durf al lang niet meer luidop zeggen hoeveel kilo’s ik ben bijgekomen en da’s een héél pak meer dan wat jij hier noemt! 😕

    Blij te horen dat kleine broer het zo goed doet! Het begint serieus te korten hé! Wij mogen nu vrijdag nog eens op controle en ik hoop vooral dat onze mini ondertussen de uitgang heeft gevonden en zich juist heeft gepositioneerd. 🙂 En Ik heb vandaag eens geteld (omdat een collega die ook zwanger is dat ook had gedaan) en blijkt dat ik nog 33 dagen moet werken vooraleer ik met moederschapsrust ga.

    Het zal er zijn voor we het weten! 🙂

  2. @Lentebloem: Maar ik had wel al hééééél veel kilo’s reserve hoor. Dat zal ook wel iets uitmaken 😉

    Ik heb ook al uitgeteld hoeveel dagen ik nog moet werken. Ik moet nog 16 volle dagen en 1 halve dag werken. (Ik werk 4/5e). Nu vrijdagnamiddag en maandag heb ik nog een dagje verlof…

    Dan blijf je wel redelijk lang werken geloof ik hé?

Geef een reactie

