Draagdoek

Sinds vandaag ben ik de trotse bezitter van een tricot-slen draagdoek. Ik heb al een paar keren geoefend met een babypop van Emma, en een paar filmpjes bekeken via ’t internet. En kan nu echt niet meer wachten tot daar een echt babytje in ligt!!!

Toen Emma klein was durfde ik niet dragen in een draagdoek… Dat was zo ‘hippieachtig’ dacht ik. Maar ik heb daar altijd zoveel spijt van gehad. En aangezien dit zeker het laatste babytje gaat zijn dat er bij ons gaat komen wil ik nu zeker dragen in een draagdoek. Ik hoop echt dat het super gaat meevallen.

  1. Hey Kim,

    Draagdoeken zijn super, moet je dus zeker doen! Ik ben enkel gestopt met Jolien te dragen doordat ik een hernia opgelopen heb en zij het tijdens mijn revalidatie verleerd is.

    Maar ik heb er nu al 2 keer een workshop over gevolgd en ik zou je precies toch aanraden om het je ook eens te laten uitleggen door iemand met kennis van zaken. Ik weet natuurlijk niet welke bronnen je geraadpleegd hebt, maar ik heb zelf al gemerkt en gezien dat het hééél moeilijk is om een draagdoek correct te gebruiken puur op basis van de handleiding. Die filmpjes zullen wel al een stuk beter zijn. Zelf heb ik alleszins echt veel gehad aan begeleiding in levende lijve… Ik wil je dus helemaal niet afschrikken, maar juist aanmoedigen om het goed te doen, want dat kan het plezier voor jou én je kleintje alleen maar vergroten!

    Wist je trouwens dat er ook kinder/poppendraagdoeken te vinden zijn? Leuk om te weten voor het geval Emma ook graag haar eigen baby wil gaan dragen…!

    Veel draagplezier!

  2. Hoi Marleen, Ik moet eens goed zoeken waar hier in limburg workshops te vinden zijn… Maar het lukt nu al heel goed door dat filmpje dat er bij zat…

    Ik heb voor Emma donderdag in de ikea een leuk stofje gekocht, en laat het bij mijn mama omnaaien tot een draagdoekje voor haar popje.

Geef een reactie

