En toen was er het hartje

Ik voel bij deze zwangerschap veel meer pijntjes dan toen ik zwanger was van Emma. Ik moet nu ook echt veel rusten. Deels omdat het moet van de gyneacoloog, maar ook deels omdat ik echt buikpijn krijg als ik me niet geregeld neerzet.

Daardoor ben ik nu echt veel ongeruster dan bij Emma. Ik heb dan ook al een paar keren gezocht naar het hartje met de angelssound. Maar buiten wat zwiepjes, waarin ik toch bewegingen van de baby in meen te herkennen was het daar altijd stil. Maar vanavond had ineens redelijk snel de hartslag van de baby te pakken. En het was een zalig geluid! Nu ben ik weer helemaal gerustgesteld.

Morgen ga ik hem nog eens proberen te zoeken als Emma nog wakker is, dan kan ze meteen mee genieten. Nu deelt ze trouwens 3 kusjes uit voor het slapen gaan, een voor papa, een voor mama en een voor de buik.

  1. hopelijk kan je de ongerustheid wat van je afzetten. Al is een tweede zwangerschap is natuurlijk nooit zo onbekommerd al een eerste.

    Geniet nog goed

  2. Niet te veel op focussen want bij mij had zelfs de verpleegster iedere keer moeite om het hartje te vinden… Al herken ik de ongerustheid wel en het zoeken naar geruststelling. Ik had ook graag een vensterke in mijn buik gehad. Dus als het je kan geruststellen, zeker doen en samen zalig genieten!!

  3. Ik had bewust nooit zo’n angelssound in huis: zou mij telkens ongerust maken als ik niks hoorde, terwijl dit toch nog heel normaal kan zijn! Het is best nog vroeg hoor om de hartslag van je Jefke goed te kunnen horen.
    (toen ik op 32 weken in het ziekenhuis en 2x per dag aan de monitor moest, moesten ze vaak nog goed zoeken naar de harttoontjes, terwijl we zeker waren dat die er gingen zijn, gezien de 2 pagadders volop aan het bewegen waren) Maak je dus niet teveel zorgen als je de harttoontjes even niet vindt!

  4. Ik heb na de eerste keer nog een keertje geluisterd, en weer had ik redelijk snel het hartje te pakken… het verwonderd me ook dat ik het al zo vroeg hoor, volgens mij was het bij Emma later. Ik heb hem ook al twee keren gevoeld, dat was bij Emma ook veel later… Misschien ligt hij nu heel anders in de baarmoeder, goed van voor misschien…

Geef een reactie

