Ondertussen ten huize Koch

Hoe gaat het hier ondertussen? Goed eigenlijk, misselijk ben ik eigenlijk nog altijd helemaal niks. Dus dat valt heel goed mee. Maar moe, dat is niet te doen af en toe, er zijn dagen, zoals bv vandaag, dat ik me door de dag heen moet slepen.

Vrijdagavond hadden we nog even paniek omdat ik serieus begon te bloeden, maar de gyneacoloog van wacht vond het niet nodig om langs te komen omdat het bijna onmiddelijk stopte. Maar ik ben toch een gans weekend heel ongerust geweest, dus heb ik maandagmorgen onmiddelijk naar mijn eigen gyneacoloog gebeld, en gelukkig zei ze zelf meteen dat ik maar onmiddelijk moest langskomen. Dus hebben we maandavond nog onverwacht een echo gehad.

En daar was alles gelukkig op in orde, Jefke bewoog weer flink en zijn hartje klopte ook stevig. Ze kon ook nergens een oorzaak van de bloeding zien, vanuit de moederkoek kwam het ook niet zei ze, want dan waren er boedklontertjes te zien. Dus waarschijnlijk een gesprongen adertje.

De grote zus is trouwens nog altijd zo trots. Ze had maandag een copietje van de fotootjes mee mogen nemen naar school en ze blonk van trots toen ze ze aan haar juf liet kijken. Echt heel ontroerend om te zien. De juf zei ook dat ze er niet over kon zwijgen…

Voor de rest is het buikje ondertussen ook al aan het groeien, ik voel het zelf al heel goed als ik plat op mijn rug lig, en als ik iets aansluitend aanheb zie je het ook al een beetje. Ik had gisterenavond zelfs twee keren het gevoel dat ik hem voelde bewegen, maar het lijkt me vroeg, en je bent in het begin natuurlijk niet 100% zeker wat je voelt hé.

Maar alles bij elkaar genomen gaat het hier dus heel goed.

  1. Super! Ik voelde onze Fran ook al heel vroeg hoor, ik denk met 13, 14 weken. Je weet nu ook wat je moet voelen, dat scheelt. Blij dat alles is goedgekomen ;o)

  2. Oh even spannend moment dus. Ben wel blij dat alles goed is gekomen.
    Ik was ook niet misselijk en heb een jongentje gekregen … of het er iets mee te maken heeft, weet ik niet.
    Geniet er nog maar van!

Geef een reactie

