Weer een interieur dilemma

Ik zit weer eens met een interieurdilemma. We gaan onze bureau van 4*4 opofferen voor een speelkamer (op 1 klein hoekje na). Er was gelukkig nog niets mee gebeurd. En die bureau ligt langs onze living, en heeft een deuropening van 2 meter. Dus als we de glazen schuifdeuren open zetten is het eigenlijk een verlengde van onze living. Dus ideaal als speelkamer dus.

Maar nu komt het natuurlijk weer. Hoe ik alles wil gaan zetten en welke meubeltjes ik ga kiezen daar ben ik al uit. Maar nu de kleuren natuurlijk, dat is mijn sterkste punt natuurlijk weer niet. Dus doe ik hier maar weer een oproep, aangezien ik er de vorige keren altijd op deze manier ben uitgekomen.

De kastjes en meubeltjes die ik gekozen heb zijn allemaal in het wit met combinatie van een kleur, en die kleur daar kan je kiezen tussen lime, lichtblauw en lichtroos. Die lime wil ik al zeker. Maar nu ben ik in de eerste plaats aan het twijfelen of ik een mix van de 3 kleurtjes zou doen, of dat ik alle kastjes in lime zou nemen. Dus daar heb ik meteen al advies voor nodig. Dit zijn de kastjes (natuurlijk van de Ikea), je kan de opstelling volledig zelf kiezen:

Maar dan afhankelijk of ik alleen het groen zou doen, of een combinatie van de drie kleuren, welke kleur(en) moet ik dan in hemelsnaam tegen de muur doen. De ruimte is een vierkant, met twee tegenoverliggende muren zonder ramen of deuren, en dan de andere twee tegenoverliggende muren hebben een raam van 2 meter breed en de muur daar tegenover heeft dan de deuropening van 2 meter breed naar de living toe.

Dus help? Welke kleuren van meubeltjes, en welke kleur(en) tegen de muren. Het mag kleurijk zijn, het is echt de bedoeling dat het het terrein van de kindjes wordt.

  1. De blauwe kastjes met drie lime muren en één in het blauw van de kastjes lijkt mij mooi en vrolijk. En unisex kleuren, niet onbelangrijk met de nieuwe baby waar je nog niet van weet of het een jongen of een meisje wordt.

  2. Ik zou ook voor één kleur kiezen voor de kastjes. Blauw of lime met een lichte voorkeur voor lime.

    Voor de muren: blauw en/of lime. Of geel of oranje, lijkt me ook wel te passen. Wat mss ook leuk is: één muur in een motiefje? Wit of grijs met gekleurde bollen in verschillende formaten. Of een lijntjes patroon.

    Ik ben al benieuwd! 🙂

  3. Wij gaan die kastjes ook halen voor op yuna haar kamer, uiteraard moet zijn roze hebben. Maar moest ik kiezen dan zou ik lime nemen. Goed voor meisjes en voor jongens

  4. Pingback: Kleuren gekozen « Familiekoch’s Weblog

Geef een reactie

