Speeltuin Koch

We hebben weer wat overdreven… Ik wilde voor Emma dit jaar een speeltuigje van hout met een glijbaan. Je weet wel die houten dingen met een torentje met een glijbaan, en daar wat schommeltjes aan.

Nu hebben we 2ha bos in ons bezit vol met dennenbomen op. En Walter loopt al heel lang rond met het idee om het zelf te maken. Maar dan bedoel ik dus echt zelf te maken, niet gewoon hout gaan halen in een houthandel en dat dan zelf in elkaar zetten, nu echt naar de bos gaan, geschikte dennen omkappen en die op maat zagen en schaven… Goed gek, ik weet het, maar ik kon hem niet van het gedacht afbrengen. En na een kleine telling zie ik ook zo wel dat we ons ongeveer 1000 euro uitsparen, zelfs met  het zaagmachine dat Walter gekocht heeft eraf getrokken.

Goed de beslissing was dus gevallen, Walter zou het zelf gaan maken. Dat schept natuurlijk mogelijkheden, want ah ja, hout hebben we zat, uurloon hoeven we ook niet aan Walter te betalen. Dus kwam ik na wat denkwerk op het volgende ontwerp (tja, als ge mij een vinger geeft, dan pak ik een arm):

Op papier zag het er allemaal heel tof uit, in ’t echt wat ik er nu van kan zien ook hoor. Maar het is nogal groot uitgevallen, om de foto is het geraamte van 1 toren al klaar en de balk waar de schommels aan komen hangen ook. Maar nu komt er langs de eerste toren nog een tweede te staan, en dan worden beide torens nog verbonden door een loopbrug van 3 meter. Dus ik vrees dat we een beetje overdreven hebben…

  1. Amai, een hele speeltuin! In de zomer kan je inkom vragen :-).
    Ze gaat daar nog jaaaren plezier van hebben. Mijn vader heeft vroeger voor mij en mijn zus zelf een schommel gemaakt. Ik zat daar in het laatste middelbaar nog op te schommelen met mijn cursus voor het examen in mijn hand 🙂

  2. In begin ziet zo een speeltuig er altijd té groot uit, maar dat zal wel wennen zeker?
    Wel knap dat Walter dat ziet zitten en ook doet! ’t Is toch ook wat speciaal als het zelfgemaakt is.

    En een eigen bos ter jullie beschikking: wauw! 😮 Wat zal Emma dat geweldig vinden, zeker als ze wat ouder is.

  3. Dat is meer een burcht dan een simpel speeltuig vind ik 🙂
    Zalig wel dat je daar plaats voor hebt, hier in mijn klein stadstuintje zal het toch gene zijn denk ik.

  4. zitten ook met het idee maar zelf wil ik nog wachten tot Hanne ook minstens 3 jaar is want ze klimt ook overal op maar is nog niet zo stevig …
    Kijk al uit naar het eindresultaat!

  5. Amai… ziet er héél leuk uit…
    Doe maar een telefoontje wanneer ons 2 kabouters met emma mogen komen schommelen 🙂

  6. Wauw, dat is nog eens een speeltuig. Ik denk dat ik eens met mijn prutsen af ga komen, ’t is toch niet zo ver van hier 😉
    En knap seg, dat Walter dat helemaal zelf maakt.

  7. Jullie komen maar af! Dat zal Emma ook geweldig vinden, al die kindjes die bij haar komen spelen. Jullie zullen wel nog even moeten wachten tot het helemaal af is hé… En dat kan wel tegen de zomer zijn…

  8. Oh waauw, die Walter van u kan er wat van!!! Maar gij ook natuurlijk zo schoon uitgetekend… Emma is echt met haar gatje in de boter gevallen 😉
    Ben benieuwd naar het eindresultaat.

  9. Amai, ’t gaat vooruit bij jullie… Vorige week nog plannen aan ’t smeden en nu staat er al bijna een halve speeltoren.
    Het zal knap worden…

Geef een reactie

