Kerstmis komt NA Sinterklaas

Ik erger me ieder jaar weer dood. Overal waar je langs komt gereden zie je al volop kerstversiering. En ik heb zelfs al eind oktober al kerstlampjes bij sommige huizen gezien.

Ik kan me daar dan toch zo in opjagen. Laat toch eerst Sinterklaas netjes passeren voordat alles uit de kast gehaald voor Kerstmis. Ik hou hier in ieder geval voet bij stuk. Er komt geen lampje of geen balletje te hangen voor 7 december…

  1. Volledig mee eens! Ik erger mij ook aan het feit dat in Hasselt Winterland al op volle bak draait terwijl de Sint nog moet gevierd worden.
    Wij gaan waarschijnljk naar Winterland gaan, maar dan wel pas NA Sinterklaas

  2. Idem!
    Hoewel ik hier in de buurt (nog) geen kerstversiering gezien heb. Ik ben er normaalgezien ook vrij gevoelig voor 🙂

    Ik vind kerstversiering op zich wel mooi en gezellig en tof, maar een nadeel van het veel te vroeg te hangen, is dat je het allemaal al beu bent voor het effectief kerstmis is.

  3. Toen ik deze avond door het centrum van Roeselare reed waren ze bezig de winkelstraten te versieren met kerstverlichting. Veel te vroeg volgens mij.

  4. vroeger had ik niks met die Sint, maar nú??? Nu is Sinterklaas the bomb! En hangt kerst er maar voor jan doedel achteraan….maar wel gezellig altijd…

  5. Dito hier: pas kerstversiering als de Sint is geweest. Het enigste wat ik wel al heb staan zijn mijn sneeuwpopjes omdat ik de winter leuker vind dan de herfst 🙂

  6. Daar kan ik ook niet tegen…
    Hier hangt de versiering zelfs pas een week of anderhalf voor kerst en een week na kerst wordt alles terug opgeborgen

  7. De kerstboom stond bij ons op 6 december. Ik had er namelijk al een week eerder zin in om hem te zetten, maar ik ga akkoord: eerst moet de Sint weer op de boot! Dus heb ik gewacht.
    Maar voor Kerstmis omdat ik nog drukke weken voor de boeg heb, heb ik hem toch al op 6 december gezet. Anders was het praktisch niet haalbaar en dan vind ik toch dat ik hem beter zondag al zette.

    Maar nooooooit voor de Sint weer naar Spanje is! 🙂

  8. Ah, maar hier hebben we hem ook op 6 dec gezet hoor. En ik moet ook op mijn tanden bijten, maar ik vind 6 dec is 6 dec…

Geef een reactie

