Sinterklaas-Verjaardag-Kerstlijstjes maken

Pffff, we zijn ons hoofd weer aan het breken om lijstjes te maken wat Emma zou willen voor speelgoed.

Ik vind het redelijk moeilijk, omdat ze nog niet echt aangeeft wat ze wil, ze duid gewoon alles aan. En het bijkomend probleem is dan ook nog, dat op 3 weken tijd Sinterklaas langs komt, ze verjaart en het kerstmannetje lang komt…

Voorlopig kom ik op dit lijstje, niet alleen voor ons hé, Moeke, Vake en peter Roel moeten hier ook hun keuze uit maken hé…

* Baby Annabel van Zapf
* Scooter baby annabel
* Helmpje en jasje voor baby annabel
* poppenwagen/buggy/draagmand met een bijpassend verzorgingstasje
* fietsstoeltje voor baby annabel
* Kassa met microfoontje en loopband
* Speelhuisje van hello kitty
* Café van hello kitty (ook een speelsetje)
* Knutseldoos met houten kralen
* Spel Holle bolle Big
* Spel malle muis of Bello bijt (zijn we nog niet helemaal uit)
* Spel boin boin tigger
* Boekjes
* Keukengerei van de ikea
* Oud opgemaakt nachtkastje dat eruit moet gaan zien als een keukentje.

Wat denken jullie? Wat staat er op jullie lijstje van jullie bijna 3-jarige (of net 3-jarige) dochtertjes?

  1. Oh, ik ken dat. (Ons oudste spook is een dagje jonger dan Emma)

    Sinterklaas kennen ze hier niet in Spanje dus dat houden we heel miniem qua cadeautjes (wel lekker veel chocolade en mandarijntjes ;-))

    Maar dan idd nog verjaardag, Kerst en Nieuwjaar in België. En dan nog met al die cadeau’s terug naar hier geraken… help.

    En dan vieren ze hier ook nog eens Driekoningen uitgebreid (zoals Sinterklaas).

    ’t Zijn veel te veel cadeau’s op elkaar… op dat vlak zou het wel handiger zijn mochten ze niet eind december geboren zijn hé…

    Houdt Emma van puzzelen?

  2. Oh, dat was me nog niet opgevallen dat jullie oudste spruit een dagje jonger was dan Emma…
    Nu lees ik jullie blog met nog meer interesse…

    Emma heeft een periode gehad dat ze graag puzzelde, maar dan alleen als het van die houten puzzels zijn met nopjes op. Maar ik vind ze met 3 jaar veel te oud om nog van die puzzels te kopen. Eigenlijk is ze vooral het meeste bezig met haar speelgoed van little people en met haar popjes.

  3. O ja, ik wou ook dat het ultieme lijstje bestond voor een jongen en een meisje, netjes op elke leeftijd, maar helaas. Kindjes zijn zo verschillend. En dan koop je iets met het gedacht van: ze gaan dat super tof vinden en dan slaat het tegen. Soms moet je ook opletten met wat zij vragen: Maxime vroeg ooit eens een vislijntje, gezaagd dat hij heeft, niet normaal. Maar dat bestaat eigenlijk niet voor kindjes. Wel zo’n visspelletje. Was dat wat hij wou? Ik vond toen een “eendjes-spel” met water, beetje zoals op de kermis. Ik dacht dat hij dat leuk(er) zou vinden. Niet dus…
    Maxime verjaart op 9 december, ook zo’n leuke datum 😉
    Voor z’n verjaardag gaan we naar de nieuwe K3 show (hij mocht zelf kiezen: Plop, Samson&Gert, Piet Pieraat…), da’s dus al 1x geen speelgoed meer te kiezen 😉

  4. isla verjaart in november, dus hier heerst dat “probleem” ook een beetje + het feit dat er hier al massa’s speelgoed ligt, niet normaal…
    ik laat haar zelf in “de boekjes van de Sint” kijken en zo komen er toch wel wat dingen uit…
    en dat zijn ook kleine prullen hoor zoals een paraplu met een prinses, daar zal isla mega blij mee zijn 🙂

  5. Pffft nog geen idee! Ik zal Nora ook eens in reclameboekjes moeten laten kijken…

    Hoewel, met puzzels en Barbie-stuff en knutselstuff zou ze al wreed content zijn.

    En voor Sinterklaas hebben we ook al een supercadeau in gedachten, eentje waar ik zelf ook naar uitkijk omdat ik het zelf zooo ongelofelijk mooi vind… 😉

  6. Pff zwijg mij van cadeaus. Binnen twee weken zijnn Menno en Mira jarig. Een maand later moet ik een sinterklaascadeau vinden voor 5 kinders. Nog een paar weken later is het kerst en nieuwjaar (weer 5 kinders). En Pff, ik vind dat te moeilijk.

    Tamara! Ge moet het vertellen:)

  7. Jamaja, ’t is nog geen Sinterklaas, ik mag het nog niet verklappen eh. Ziet dat Nora een supergenie is en meeleest :p

    Een kleine tip: het idee is gepikt vanop een andere blog van een superfel- en schattig meisje…

  8. Ik denk dat ik al weet wie dat superfel- en schattig meisje is. Maar ik kan me niet herinneren dat ik daar iets gezien heb van cadeau idee?

    Tamara, ik vind het niet serieus, ik kan er gewoon niet van slapen…

  9. @miestaflet: ik denk dat je het inderdaad weet, het is inderdaad in het hout. Ik wou het net bestellen maar -aargh! – het is momenteel niet voorradig… Ik hoop zo hard dat het tegen eind november wel terug voorradig is.

    @Kim: misschien denk je aan een ander superfel- en schattig meisje, er zijn er zo veel eh 🙂 Ik weet ook niet zeker of je haar (en haar papa) blog volgt natuurlijk…
    Nog een tip: de naam van ’t meisje begint met een E en eindigt met een A. En ertussen staan twee dezelfde medeklinkers :p Nog geen idee? 🙂

  10. Nu weet ik het!!!! Dat had ik ook op het oog, en wilde ik eigenlijk ook eerst bestellen, maar nu gaan we er eentje zelf maken van een oud nachtkastje, vanmiddag heb ik de eerste hand er aan gelegd… Foto’s van voor en na volgen nog…

  11. Mijn jongste (3 geworden in september) wou graag Playmobil en stiften.
    Mijn oudste (jarig eind november) wou ook Playmobil voor haar verjaardag.
    De Sint brengt speculoos en een “kinderen-baas-dag”: gegarandeerd succes.
    Wat de Kerstman brengt, daar zijn we nog niet uit, maar een ticket voor de Winter-Efteling staat nu met stip op 1.
    Als ik een tip mag geven voor een gezelschapsspel: Batawaf van Djeco. En er zijn er nog een heleboel leuke, ook voor de allerkleinsten.

Geef een reactie

