Accidentje in de JBC

We hebben er niet zo’n aangename ervaring bij. Ik ging met Emma even naar de colruyt maar wilde daarvoor nog even bij de HEMA en de jbc binnen springen (die liggen bij de colruyt).

Voor we vertrokken is Emma nog even een plasje op haar potje gaan doen, ook al was ze volgens Walter er net op geweest.

We waren nog maar net uit de HEMA toen ze zei dat ze pipi moest doen. Help! En nergens een wc te zien natuurlijk. Ik ben dan met haar naar de JBC gelopen omdat ik daar toch moest zijn. Ik wist dat achteraan in de winkel een wc was dus ik liep met haar meteen naar achteren. Nu hing daar een papier op die wc, dat we de sleutel aan de kassa moesten gaan vragen. Shit, ik deponeerde Emma even bij de spelletjes en wilde naar voren schieten om die sleutel te gaan vragen.

Maar ik ben nog geen twee passen verder en ik hoor Emma achter me wenen. Damn, te laat. Er ligt een dikke plas aan haar voetjes, haar rokje is nat, haar legging is nat en haar schoenen zijn nat…

Ik daarop de hele winkel aan het afzoeken om iemand van het personeel te vinden, in de eerste instantie is er gewoon niemand te vinden. Uiteindelijk was de kassierster terug aan de kassa. Ik vroeg haar om even iemand te sturen, omdat Emma een pipi-accidentje heeft gehad.

De ergernis druipt van haar gezicht af, en ze zucht eens diep en roept via de micro iemand op voor de kinderafdeling. Ik ga terug naar Emma, en even later komt er een jobstudentje of een stagaireke op me afgelopen. Vlak voor ze bij me is, en ik haar om een doek kan vragen draait ze zich om en loopt terug naar de kassa en roept super geërgerd dat ze me niet kan vinden. Ik ergerde me ondertussen al dood. De kassierster stuurt haar terug, ondertussen naar mij aan het wijzen.

Ze komt bij me, en ik laat haar het plasje zien, zonder iets te zeggen schiet ze weg om ongeveer 5 minuten weg te blijven. Ondertussen stond ik daar nog altijd te houden met een natte Emma. Even later komt ze terug met een emmer en een doek. Ik zeg tegen haar dat ik wel zal opvegen. Maar ze bekeek me eens vies en begon zonder iets te zeggen de plas op te vegen. Ook toen ze klaar was zei ik merci tegen haar, maar buiten een boze blik kreeg ik geen reactie terug.

Ik ben Emma rap in de kleedhokjes gaan verlossen van haar natte spullen en heb haar maar snel de broek aan getrokken die ik even daarvoor in de HEMA gekocht had. Toen ik naar de kassa liep om een andere jeans broek te betalen die ik in de jbc wilde kopen (ik durfde niet naar buiten zonder iets te kopen) stonden ze daar met hun drieën net te roddelen over mij. Gezellig!

Tof, zo’n klantvriendelijk beleid 😦 Ik hoop dat hun (toekomstige) kindjes allemaal perfecte wezentjes zijn, en nooit een ongelukje hebben in de winkel…

  1. ik erger me al als ik dit lees. Mensen kunnen zo kindonvriendelijk zijn. Allé, kinderen zijn voor velen enkel tof als ze niet wenen en braaf in een hoekje spelen.

  2. Hoop je dat echt? 😉
    Ik zou hen namelijk allemaal kinderen toewensen die hun zindelijkheid ineens verliezen in een winkel. Maar dat is dan mijn rancuneus kantje ;-).
    Ik zou me daar ook verschrikkelijk aan storen.
    In Erperheide (center parcs) zijn ze wat dat betreft een stuk vriendelijker. Wij hadden er in ons verlof een gelijkaardige ervaring (maar dan met een zwempamper die niet zo goed aansloot rond de dunne beentjes en een stoelgang die door het warme water blijkbaar gestimuleerd werd). Het werd meteen zonder morren en met een vriendelijke lach opgekuist. Ik kreeg zelfs nog een bedankt omdat ik het was komen melden. En zelfs de ouders van de andere kinderen in het babybadje keken niet kwaad.

  3. hmmm niet leuk!
    ik ben gelukkig nog nooit zoiets gelijkaardigs tegengekomen in de winkel. Als Isla zegt dat ze moet plassen, laat ik alles staan (ooit eens de kar aan de kassa als het mijn beurt was om in te laden) en rep ik me met haar in de armen naar de wc, ik maak er iedereen wel attent op…
    Ik geef ook aan: als jullie me nu niet helpen, is’t sebiet prijs!
    Och en dan kijken ze ook raar hoor…
    Niets van aantrekken zou ik zeggen 😉

  4. Ocharme Emma, tenslotte stond ze daar ondertussen maar in haar natte broek te wachten op die zure verkoopster. Inderdaad erg hoe sommige mensen kunnen reageren hé!

  5. Ja, ik vond het ook vooral heel vervelend voor Emma…
    In Erperheide is AL het personeel altijd zo vriendelijk 😉

  6. Ik hoop eigenlijk dat ze allemaal
    net-niet-zindelijke kindjes in de winkel krijgen. Of zo eentje als die van mij. Die spontaan haar luier uitdoet als ze er maar even bij kan. Dan zijn ongelukjes natuurlijk niet van de lucht!

  7. ‘Boe’ voor de JBC! Seg, dat is toch het einde van de wereld niet! Een beetje pipi op de grond… Er zijn ergere dingen (die ik volledig aan jullie fantasie overlaat!) en ook dan zou het met de glimlach en vooral snel moeten opgekuist worden. Het zijn toch maar kinderen hé…
    Maar toch knap, ik had waarschijnlijk niets gekocht…

  8. Misschien moet je eens een kopietje van dit blogbericht naar hun klantendienst sturen, met vermelding van de vestiging ;-)? Ik vind dat ook erg, dat verkoopsters zo klant- en kindonvriendelijk zijn. En dan nog wel in een winkel waar kinderkleding wordt verkocht.

  9. Pfft zo grof en zielig van die verkoopsters. Precies of je laat Emma express in haar broek plassen om hen te pesten…
    En arme Emma inderdaad, hoewel zijn het ongemak wel snel zal vergeten.

  10. Dat ken ik. Vorige weekend was ik in de plop winkel in hasselt centrum. Ik had enkele spullen vast om te kopen toen yuna zei dat ze pipi moest doen. Ik heb gevraagd aan de verkoopster waar de wc was en kreeg als antwoord dat er geen was (moet zij dan nooit naar de wc). Ik heb mijn spullen op de toog gelegd, heb gezegd dat ik wel ergens anders alles ging kopen en ben vertrokken. Gelukkig mocht ze in het kruidvat wel gaan.

  11. Ja, niet te geloven af en toe hoe onkindvriendelijk sommige winkels zijn. Ik had het laatst ook in de casa aan de hand. Ik ging vragen of Emma naar de wc mocht, en toen zei ze ook eerst dat de wc alleen voor het personeel was. Na mijn dreigement dat als ze nog lang wachte, ze dadelijk een plasje mocht opvegen, mocht Emma dan toch gaan…

  12. Wat een triestige mensen daar in die jbc! Ik heb in de Hema in Leuven zo ook eens gestaan met een kind dat dringend moest… en het mocht ook niet. Gelukkig ben ik nog naar een andere winkel kunnen lopen, maar ik vond het toch ook redelijk schandalig.

  13. Eigenlijk zouden ze in alle winkels waar spullen voor kinderen worden verkocht een wc móeten hebben. Met een ruimte om pampers te verwisselen en een ruimte om borstvoeding te geven. Wie stemt voor?

  14. Ik moet zeggen dat we een jaar geleden in de JBC van Aarschot ook hebben gestaan met een plasje op de grond.
    Gelukkig was het personeel daar duidelijk veel beter opgevoed. De winkeldame maakte totaal geen probleem van het ongelukje, veegde het plasje op en zei me na mijn honderd excuses dat het echt helemaal niet erg was.
    Zo zie je maar, een winkel van dezelfde keten, maar ander personeel: een hemelsbreed verschil!

Geef een reactie

