4 jaar en op dieet

Daarnet aan de schoolpoort. Een kindje van een klasje hoger dan Emma (dus waarschijnlijk rond de 4 à 5 jaar) vroeg aan haar mama of ze een pistolet mocht eten als ze thuis kwamen. Nee, zei de mama, want daar word je dik van!!!! Kunt ge dat nu geloven!!!! 4 jaar nog maar hé… En het was een kindje dat heel mager was, ze was helemaal niets te dik. En ge kunt uw kinderen natuurlijk beter de juiste voedingswaarden bij brengen, want sukkelen met overgewicht is niet fijn, dat weet ik als de beste. Maar je gaat toch ook niet tegen een 4-jarige zeggen dat ze dik wordt van een pistolet, terwijl er gewoon geen grammetje vet te zien was bij het kindje.

Ik had heel veel goesting om heel luid tegen Emma te zeggen, kom schat, we gaan naar huis, dan gooit mama een paar frikandellen in de frietketel, want daar krijg je een lekkere dikke poep van…

Maar ik heb me toch maar ingehouden, ik wil nu niet meteen de 2e week van Emma haar schoolcarrière bekend staan aan de schoolpoort als een bitch. Maar Emma heeft wel lekker een boterhammetje met speculoospasta gekregen, en als desert ook nog een chocolade eitje. Néh!

Toen ik haar vroeg of ze haar koek deze voormiddag lekker had opgegeten zei ze de hele tijd dat een hondje haar koek had opgegeten. Ze blijft vasthouden aan het verhaal, morgen toch eens vragen aan de juf. Misschien heeft dat uitgehongerd kindje die koek opgegeten.

  1. Alle nu, dan zou die van ons hier toch al een mega poep moeten hebben.
    btw wij aten vanmiddag hotdog (pistolets met frikandellen) ge moest eens weten hoe lekker dat het was…

  2. Inderdaad een nogal onnozele reactie. Kwestie van dat kind al van jongsaf aan met complexen op te zadelen. Ook al vind ik gezonde voeding heel belangrijk, al vanaf de peuterleeftijd.

    Ik moest wel hardop lachen met die laatste doorstreepte zin 😀

  3. OMG Han, pistolets EN frikandellen… Schaamt ge u nu niet een beetje 😉

    Dat was inderdaad mijn eerste gedacht ook toen ik dat hoorde, daar krijgen zo’n kindjes toch complexen van… Kinderen van die leeftijd en nog zelfs een stuk ouder horen helemaal niet bezig te zijn met hun lijn.

  4. Gezonde voeding is inderdaad belangrijk, (maar dan wel in termen van gezond of ongezond en niet in termen van dik of dun) maar mij lijkt het toch ook niet gezond een kleuter bang te maken om dik te worden.
    Maar ik heb wel moeten lachen met je blogstukje.
    Leuke blog heb je trouwens
    Lola

  5. miljaar!
    daar begin ik toch ook niet mee hoor met zulke uitspraken, god hoe zit dat kind in haar vel?!
    ik probeer het ook zo gezond mogelijk te maken, maar af en toe een snoep, koek, friet, pistolet,… moet toch kunnen!

  6. Triestig dat kinderen van die leeftijd al door hun ouders worden aangezet om aan hun ‘lijn’ te denken. Gezond eten is belangrijk, maar dan omdat het gezond is en niet omdat je er ‘niet dik’ van wordt.
    De wat mollige dochter (zes jaar was ze toen) van een ex-collega kreeg steeds een slaatje te eten als de ouders frieten aten. Mijn collega vond haar te dik. Erg, hoe jong zo iemand als complexen wordt aangekweekt.

Geef een reactie

