Rups

Emma heeft vandaag haar klassymbooltje gekregen. Dat is ook iets waar ik naar uit keek.

En ze heeft de rups gekregen, tof!. Toen ik vanavond thuis kwam zag ik dat de juffrouw een plaatje van de rups aan haar valiesje had gehangen. Morgen moeten we dus haar jasje bij het plaatje van de rups hangen.

Zelf snapt ze het nog niet goed, dat vanaf nu haar klassymbooltje de rups is, en dat ze vanaf nu haar jasje bij het plaatje van de rups moet hangen. Maar dat komt nog wel. Morgen ga ik ze het plaatje van de rups laten kijken op de kapstok, en ik denk dat tegen dat we een paar weken verder zijn, ze het wel zal snappen.

Ik vind het hele schoolgebeuren wel geweldig. Ik ben heel content van het schooltje, fijn, klein en gemoedelijk. De klasinrichting is misschien niet allemaal even nieuw. Maar de juffen en de gemoedelijkheid van de school compenseert dat 200%.

Ik ben zo content dat ik Emma s’morgens in haar klasje kan droppen in plaats van ze achter te laten op de speelplaats, als ik de blogs van sommigen anderen lees, zie ik dat sommige van die allerkleinsten zich s’morgens verloren voelen op de grote speelplaats, en dat dan de traantje komen.

In Emma’s schooltje zitten ze zowiezo maar met een goeie 30 kindjes. En s’morgens worden alle kindjes fijn tot in de klasjes gebracht, mama of papa helpen nog even met het jasje uit te doen, en met het boekentasje weg te zetten. Daarna komt de juf om het kleutertje te begroeten en om even met mama of papa te babbelen als het nodig is. En dan worden we uitgezwaaid. Ik vind het heel fijn om zo naar ’t werk te vertrekken.

  1. Brrr, blij dat dat schoolgedoe nog niet voor direct is.
    Toch hebben die van ons ook al een symbooltje. Grappig hé … Liv is de aardbei en Vic is de peer

  2. Heel gemoedelijk inderdaad, tof!
    Nora vind de speelplaats ook wat overweldigend maar als ze een juf ziet of een van de buurmeisjes is het wel ok.

    Nora was van de eerste dag al superenthousiast over haar (eerder saai) symbooltje: een bank. Trots dat ze was 🙂

  3. Bij ons mogen de kindjes ook tot aan de klas gebracht worden, en dat vind ik ook wel leuk! Moest ik ze ’s morgens moeten achterlaten op de speelplaats zouden er nog meer traantjes vloeien denk ik…
    Wat goed dat Emma het zo flink doet op school!

  4. Tof he, zo mee mogen en het afscheid nog efkes uitstellen. Wat zijn wij toch watjes, nog goed dat we flinke kids hebben!!

  5. Zit ze nu dan al echt op school of is het een peuterspeelzaal….hier gaan kindjes pas met 4 jaar naar school namelijk. Is dat bij jullie anders?
    Wel fijn dat je ze inderdaad naar binnen mag brengen dat geeft je een prettiger gevoel denk ik!

    Groetjes Scallie

  6. Nee, hier in België gaan ze op 2.5 al echt naar school. Maar het is wel pas verplicht vanaf het jaar dat ze 6 worden. De kleuterschool is niet verplicht.

  7. nieuw sinds dit jaar is dat de kinderen die in het 1ste lj willen starten een jaar kleuterschool moeten gevolgd hebben
    hier moeten de kinderen afgezet worden op de speelplaats en ik moet toegeven dat ik dat zelf niet het leukste vind… maar hey… zo blijven ze toch nog wat in de frisse lucht 🙂

  8. Nu dacht ik bij deze titel iets te gaan lezen over de proccesierups, maar toch niet.
    Fijn dat het schooltje je zo meevalt!!! 19 april mag Gitte ook gaan (tenzij ik natuurlijk uren in het centrum krijg, dan neem ik ze mee) We zullen zien.

  9. een rups, schattig:)
    Ik vind kinders afzetten op school ook leuk. even een babbeltje doen met andere mama’s, jaja dat doe ik wel graag.

Geef een reactie

