Paniekzaaierij?

Ik weet niet goed wat ik ervan moet denken van die griep. Zelf ben ik er behoorlijk zenuwachtig voor. Ik ben ook niet alleen, zelfs in blog-land lees je her en der ook al over de griep.

Ik werk nu ook op een plek waar je al iets meer risico loopt omdat hier mensen komen van allerhande nationaliteiten.

Ik maak me dan vooral zorgen dat Emma het zou krijgen en dat haar weerstand niet opgewassen is tegen die griep. Of dat ik eindelijk zwanger zou worden, en dat ik het dan zou krijgen…

De informatie die je erover krijgt is ook zo tegenstrijdig. De ene voorspelt dat 2 op 3 het gaat krijgen. En de andere zegt dat 1 op 3 het gaat krijgen. Maar dat is al een heel verschil. Dan zegt de ene dat het niet erger, of zelfs minder erg is dan een gewoon griepje. Terwijl iemand anders dan weer zegt dat het wel degelijk een gevaarlijkere griep is dan de gewone griep.

Pffff…. Ik weet het ook niet meer. Ik weet wel dat ik iedereen die bij ons in de bureau binnenkomt met heel veel wantrouwen bekijk als ze nog maar een beetje kuchen of wat bleker zien dan anders… En voor de rest is het zeker uitkijken en afwachten.

  1. Mijn collega heeft gelukkig dan toch niet DE griep. Zelf ben ik ondertussen al wel wat gerustgesteld. Hoe klein Kleine Pruts ook is, volgens onze kinderarts is ze voor de rest perfect gezond en voorzien van een goeie weerstand.
    Als je al die berichtgevingen hoort en daar bovenop dan nog eens voorzorgsmaatregelen van je werkgever krijgt… een mens zou van minder paniekerig worden. Al denk ik dat er nu ook wel serieus van geprofiteerd zal worden. Aangezien je op een personeelsdienst werkt, zal je dat wellicht ook wel kennen. Mensen die nu zomaar gaan ziek vieren, omdat het nu meer aanvaard wordt om thuis te blijven bij het minste.

  2. Volgens mijn gyne is deze griep niet erger dan de griep die er tijdens de winter rond gaat. Toen ik pas zwanger was (6 weken ) heb ik ook de griep gehad en dat heb ik ook overleefd zonder dat ik iets mocht nemen uitgezondert dafalgan.
    Ze maken er zoveel hiesa over omdat het een nieuw viruss is waardoor er heel veel mensen ziek van gaan worden en dat hebben de werkgevers niet graag dat iedereen op ziekenverlof is he.

  3. Niet teveel zorgen maken. Zoals Inge zegt, het is echt maar een gewone griep. Het is alleen een beetje vervelend dat zoveel mensen ziek gaan worden, maar zo gaat dat met epidemies, hé.

  4. hier opt werk is er ook net een nota geweest: geen handen geven als welkomstgroet, papieren zakdoekjes gebruiken, handen wassen, …

    maar ik denk dat ze het een beetje erger maken dan het is zodat iedereen zich goed zou verzorgen voor als ze de MG krijgen.

Geef een reactie

