Kamer van Emma

De ideeën rond de inrichting van Emma’s kamer beginnen stillaan vorm te krijgen. Ik heb al min of meer beslist wat voor meubeltjes ze gaat krijgen, zoals je hier al kon lezen.

Nu ben ik nog aan het brainstormen wat ik op de muren ga doen. Nu heb ik het altijd mooi gevonden als 1 muur met een mooi behangpapiertje wordt behangen, en de muren rondom met een bijpassend kleurtje geverfd worden.

Ik heb heel wat rond gesurfd en ik denk dat ik ongeveer weet wat ik wil. Tegen de muur waar haar bureautje komt te staan, en ook de twee korte stukjes muur van het ‘halletje’ daar wil ik zoiets als dit, dit of dit hangen. De laatste twee hebben nog het meeste mijn voorkeur.

In ieder geval iets met het blauw en groen dat je ziet in het behang. Ik denk dan 1 kant met het behang, twee kanten met 1 kleur, en dan nog 1 kant met de andere kleur.

Wie heeft er verstand van? Wat doe ik het beste bij een kamer van 4 op 4. Met 1 groot raam dat tegenover de muur met het behang staat. Ofwel 2 muren die aan elkaar grenzen in dezelfde kleur, en de derde in de andere kleur? Of twee tegenoverliggende muren in de zelfde kleur en de andere in de andere kleur?

Tips zijn altijd welkom, en foto’s natuurlijk ook.

  1. Ik vind dat laatste behangpapier echt heel mooi. Ik heb zelf in de kinderkamer 1 muur knalrood geverfd, de rest gewoon gebroken wit. Nadien zag ik overal alleen maar superleuk behangpapier, en nu heb ik een beetje spijt dat ik ook niet voor behang gekozen heb. Ik vind het dus een leuk idee. Maar wat en hoe met de andere muren, daar kan ik je niet mee helpen. Ik ben daar zelf meestal te voorzichtig mee denk ik. Maar de keuze van dat papier zit dus al goed!

  2. Hier ook een duidelijke voorkeur voor de laatste print!. Ik ben ook geen experte in kleuren en zo maar ik ben geneigd om van de drie overige muren, één muur wit (of creme of gebroken wit of zo) te laten, misschien zelfs 2, en slechts 1 of 2 muren met dat groen en/of blauw te verven. En verder met kleuraccenten te werken in de decoratie voor het mooie wit te breken.

    Ik ben wel al heel benieuwd naar het eindresultaat! Een mooie inspiratiebron ook 🙂

  3. Jep, het laatste papier vind ik ook het mooist! Met de verfkeuze kan ik je ook niet helpen. Ik heb daar niet genoeg “feeling” voor. Bijgevolg twijfel ik ook altijd oneindig over alles…

  4. ook hier geen expert
    ik zou zelfs isla laten kiezen uit 2 papierkes ofzo die ik zelf mooi vind
    dan kan ik me altijd verschuilen achter: “jamaar, jij wil nu alweer een nieuwe kamer… jij hebt dat wel ZELF gekozen hoor” hihi
    ook ik ben benieuwd naar het resultaat!

  5. Misschien moet je even advies vragen in een vervenwinkel?
    Mijn schoonvader is schilder en die heeft me ooit de regels voor de kleuren tegenover het raam uitgelegd (die ik natuurlijk ondertussen vergeten ben).
    En blijkbaar heeft dat echt een grote invloed op het licht in je kamer en of je er rustig van wordt.

  6. Ik zou voor het 2e behangpapier gaan maar het 3e is ook leuk.
    voor de kleuren erbij zou ik ook ergens advies gaan vragen. wij zijn toen naar verf met advies in maasmechelen geweest en zijn er heel content van. Je kent het resultaat hé 🙂
    Die komen trouwens ook aan huis maar dan betaal je wel eerst 50euro die je dan terug krijgt als je er de verf koopt. Is wel super goei verf!

Geef een reactie

