Grote meisjeskamer voor Emma

Emma slaapt nog altijd in haar spijlenbedje, en nu willen we haar in de loop van oktober of november een grote kamer geven. Ik ben (controlefreak die ik ben) al bezig met de inrichting in fotoshop. We zijn er wel al over uit wat voor meubeltjes we gaan nemen, maar ik ben nu vooral nog bezig om het allemaal te schikken, en er voor te zorgen dat het allemaal knus, gezellig en vooral heel meisjesachtig wordt. Ze heeft best een grote kamer, maar de moeilijkheid is, dat ik persé een twee-persoonsbed (twijfelaar=140cm)voor haar wil. Waar slapen jullie spruiten in? In een enkel bedje, of ook in een tweepersoonsbed?

Dit is het grondplan (klikken voor groter):

Free Image Hosting at www.ImageShack.us

Dat zwarte vak is een hoek in de kamer. Je hebt dus eigenlijk een soort inkomhalletje in haar kamer. Tegen de lange wand gaan we een wandkast (1) zetten (3m lang) met erlangs een spiegel (10). Die kan je hier (klikken op PAX garderobekasten, en dan het 4e fotootje) zien en hier (kiezen voor wit).

Voor haar bureautje gaan we voor het bureautje met boekenkast (ook in’t wit) (2+3) van Expedit.

Boven haar bureautje komt ook een witte wandplank van Lack.

Naast haar bureautje komt er een bankje (4)van het zelfde gamma als haar bed.

Langs dat bankje zetten we nog een trofast meubeltje (5) wat nu ook al op haar kamertje staat.

Dan aan de andere kant komt haar bed (6), met daar langs een nachtkastje (7).

Dan komt er nog een ronde tafel (8) (deze of deze) met 4 krukjes (9) (deze of deze).

Wat denken jullie? Op- of aanmerkingen? Tips? Andere ideeën?

  1. Mooie grote kamer… Ik zou nooit voor een openkast kiezen (veeeel stof) alle dat vind ik he. Het bed en de kastjes vind ik wel heel mooi, en dan zou ik toch voor de leksvik tafel en stoeltjes gaan om de stijl door te trekken…

  2. De garderobe kast is wel niet open hé. Daar komt een grote witte schuifdeur voor. Nu heeft ze een open kastje, en dat heb ik me in verband met stof al heel vaak beklaagd.
    Daarom ben ik aan het twijfelen tussen die twee tafeltjes. Het witte past weer heel mooi bij de rest. Maar het blauwe met de groene stoeltjes geeft dan juist weer wat kleur tussen al het wit. Pffff…. Ik ben daar niet goed in, in beslissingen nemen…

  3. Ik zou dan eerder kleuraccentent leggen in decoratie. Muren, schilderij’tjes, potjes…
    Oh goed dat de kleerkast dicht kan!!

  4. Ooh, leve Ikea! Ik vind het een prachtig bed maar toch zou ik niet voor zo’n groot bed gaan, nu ja, jullie hebben er wel de plaats voor hè… Wij nemen een 1 persoons en voor logeetjes een matras onder het bed die we kunnen uitschuiven. Ons meisje heeft niet zo’n grote kamer. Als het tijd wordt voor haar nieuwe meubeltjes, zou ik zéker ook voor de Expedit bureau met kast gaan. Lijkt me heel praktisch en plaatsbesparend!

  5. Hier dezelfde meubeltjes op Finn haar kamer
    (spiegel, kleerkast, best, opbergkoffer, nachtkastje… allen van Hemnes) ook in het wit! Supermooi!

    Ook echt meisjesachtig met roze muren, witte meubels en vele meisjesspullen.

    Eigenlijk gek want sinds kort slaapt Tijl ook bij zus op de kamer (hij heeft een eigen kamer hoor, maar ze slapen liever samen en dat gaat prima).

    Grtjs

  6. Ikea verwacht en ikea gekregen. Ik vind het schitterend. Wij zijn fan van Mammut. Maar ik begrijp ook wel dat je alles wit zou nemen. Dan wel best kleur aan en op de muur. De stoeltjes van Mammut zijn ook leuk. Milan slaapt nu nog in een spijlenbed, en nu ik er over nadenk, zijn zijn meubeltjes nu ook wit en in feite is dat zo slecht nog niet.
    Ps: Dat plannen, dat (her)ken ik hoor!

  7. amai! Al een plannetje getekend enal. Zelfs ik doe da niet (en dat zou toch wel een mooie vorm van beroepsmisvorming zijn :))

  8. hé, ik ontdek net, via de site van de moorkes jouw site, leuke site, temeer omdat ik er interieurzaken op terugvind, ik ben daar zelf ook veel mee bezig (volg cursus tot interieurstyliste ) en kan je zeggen dat ik je grote meisjeskamer zeer geslaagd vind!

Geef een reactie

