Pipi in het potje

Vrijdag hadden we eindelijk een keertje prijs. Emma had pipi in het potje gedaan. Ik had haar na haar middagdutje laten rondlopen zonder pamper buiten, en ik had het potje langs het zwembadje gezet.

We hadden haar gezegd dat ze op het potje moest gaan zitten als ze pipi moest doen, op een gegeven moment zag ik dat ze precies pipi moest doen, ze ging een paar keren op het potje zitten, maar zonder succes.

Op een gegeven moment was ik net even naar binnen om boven de ramen open te zetten toen ik Emma en Walter onder in de gang hoor. En ik hoor Emma heel hard roepen: “Mama, Emma pipi (ge)daan”. En jawel er lag een flinke plas in het potje. Heb ik meteen haar eerste plasje gemist, maar ik was toch blij.

Maar daar is het dus bij gebleven. Na 3 ongelukjes op zaterdag wil ze het nu niet meer proberen… Ik heb het gevoel dat we nog een lange weg te gaan hebben voordat we haar droog hebben…

  1. Ik had ook nooit gedacht dat Amélie van de pampers af zou geraken. Maar kijk, een keer ze er echt klaar voor was, was het op een dag of 4 gepiept. Volhouden is dus de boodschap, zonder te forceren…

  2. Ik weet ook nog niet of we hier ooit van die pampers gaan afgeraken 😉
    Enthousiasme en potjes genoeg, maar Milan ziet het precies niet te goed zitten…
    Nog niet…

  3. ja bij ons ook zo een probleem al van alles
    geprobeert met beloningen en zo maar niks helpt
    iluna is in alles vlug zowel in haar eerste stapjes als in haar praten maar op het potje daar komt er niks van

  4. wauw kei tof! Emma doet pipi in haar potje. wat een leuke ervaring voor jou. gelukkig heeft emma geen broertje: tegen hem zou je nog extra moeten zeggen “plassertje naar beneden hé” terwijl als emma dit dan zou nadoen kunnen nogwel ongelukjes gebeuren.

Geef een reactie

