Laatste keer K&G

Vandaag moesten we voor de laatste keer naar K&G met Emma. Weer een hoofdstuk dat werd afgesloten.

Ze werd gewogen in het bootje (zoals we haar wijs maakten) en de weegschaal klokte af op 13kg 780gr. Netjes op de p50 dus.

Ze wilden haar weer in dat houten bakske leggen om haar te meten, maar dat was toch zonder mama gerekend, want ik duw een 2.5 jarige echt niet meer in een houten bakske van een meter lang. Dan moeten ze maar voor een wandmeter zorgen voor de oudere kindjes.
Ik had ze wel al eens tegen de houten wandmeter op haar kamertje gezet, en toen zat ze tussen de 92 en 93 cm. De verpleegste keek ons wat dom aan toen we dat zeiden en noteerde het ook niet in haar dossier. Maar de dokter maakte er minder problemen van en schreef gewoon zonder er woorden aan vuil te maken 92.5 in haar dossier. En hiermee zit ze ook gewoon op de p50.

De verpleegster heeft haar verplichte 10 minuutjes vol gezaagd. Ik zag zelfs dat we Walter na 2 minuten verloren waren, het was er ook wel heel warm. Ik ben maar beleefd blijven lachen en heb alles over me heen laten komen…

Daarna moesten we nog even wachten en mochten we bij de dokter komen. Het was een nieuwe vrouwelijke dokter. Heel vriendelijk en gemoedelijk. Ze heeft ons ook nog wat vraagjes gesteld, naar Emma haar hartje geluisterd en nog wat standaardonderzoekjes gedaan. Ze was helemaal goedgekeurd.

En een uurtje nadat we zijn binnengekomen mochten we weer vertrekken. Voorlopig zien ze ons daar dus niet meer terug.

  1. Wij moeten morgen ook voor de laatste keer. Bij ons valt het precies nog mee met de verpleegster, zeker als ik het vergelijk met alle verhalen die ik hoor en lees. Al heb ik nooit een afdoend antwoord gekregen op de drie vragen die ik ooit gesteld heb…

  2. Nog zo een fan van k&g 😉 Wij kregen een hele preek omdat we met yuna naar de osteopaat waren geweest.

Geef een reactie

