Hele akelige nachtmerrie

Bah, vanmorgen heb ik toch akelig gedroomd. Ik had gedroomd dat Emma dood was. Ik werd wenend wakker. En ben meteen Emma gaan wakker maken om ze bij me in bed te nemen (het was wel al 9u). Ik heb echt nog een tijdje liggen wenen met Emma tegen me aan.

En nu kan ik die droom maar niet van me afschudden. Iedere keer als ze iets liefs of schattigs doet (ongeveer om de 5 minuten) springen de tranen me weer in de ogen. Ik heb ze vanmorgen ook al 100 keer geknuffeld en gekust. Ze snapt niet goed waarom ik zo gek doe…

Ik kan me gewoon niet voorstellen wat mensen die hun kindje verliezen moeten doormaken. Ik denk dat de wereld gewoon stopt met draaien op dat moment.

  1. Ik kan me voorstellen dat je van zo’n nachtmerrie van slag bent. Dromen zijn meestal een weerspiegeling van je wensen en angsten. Of gewoon reflecties op het gebeurde.
    Pak Emma idd maar eens goed vast. En besef goed: het was maar een droom.
    Neen, ik wil er ook niet aan denken om zoiets te moeten meemaken. Dat is volgens mij het ergste wat je kan overkomen.

  2. Dromen kunnen soms zo ontzettend echt lijken he. Ik droomde deze week dat mijn zus gestorven was. Ook al weet je dat het een droom is, kan je er echt van slag van zijn. Ik heb om acht uur ’s ochtends naar haar gebeld. Ik moest haar stem even horen!

  3. Inderdaad, je kan toch wel even van je stuk zijn na zo’n droom. Heb het ook al verschillende keren meegemaakt en dan ben je gelukkig heel blij te weten dat het maar een droom is.

    Ze kunnen zo echt lijken he!

    Groetjes
    Kirsten

  4. Bah, ik krijg er kippevel van. Ik zou er ook niet goed van zijn. Je kan je inderdaad niet voorstellen hoe het moet zijn om je kind te verliezen, misschien doen we dat dan beter ook niet teveel.

  5. ik zou ook helemaal van slag zijn na zo’n droom. En hoop dat niemand van ons allemaal dat ooit hoeft mee te maken!
    Nadat nonk René gestorven is heb ik zelfs vaak gedroomd dat hij nr ons kwam en int begin was alles ok waren we blij dat hij terug was maar het draaide er precies altijd op uit dat ie de kinderen mee wou nemen… Gelukkig heb ik dit niet meer gedroomd nadat ik met de kids afscheid ben gaan nemen op het kerkhof.

Geef een reactie

