Diëten: Grrrr!

Het diëten gaat moeizaam. Niet het diëten op zich, maar het gewicht er af krijgen. Ik was vorige donderdag maar 300 gr afgevallen en de week daar voor maar 500 gr. Toch let ik goed op, en hou me ook redelijk goed aan mijn punten.

Ik ben nu in totaal op 3 weken 2 kg 400 gr afgevallen, en ik weet het, op 3 weken is dat nog redelijk. Maar zo gaat het lang duren voordat ik die 10 kg kwijt ben. Ik had gehoopt op een gemiddelde van 1 kilo per week. Zo merk ik maar weer dat ik wat ouder aan het worden ben. Vroeger hoefde ik nog maar aan diëten te denken of de kilo’s vlogen er af.

  1. Hoe trager de kilo’s eraf gaan, hoe minder kans dat ze er nadien weer razendsnel aankomen… dat heb ik toch altijd gehoord en lijkt me ook logisch. En 2,5 kilo… da’s véél hoor! Zo te horen ben jij gewoon heel goed bezig! Veel succes nog!

  2. Komaan Kim! Niet opgeven, je kan het heus wel
    En ik geloof ook dat wat Rozebril zegt, waar is!

  3. Mijn schoonzus de dietiste zegt dat een halve kilo per week ideaal is. Je bent dus goed bezig.

    Maar bij mij gaat het ook moeizaam, de zwangerschapskilo’s. Dus ik snap de de frustratie maar al te goed

  4. Ooooh wat is dit herkenbaar! Een 6tal jaar geleden heb ik zwaar gedieet en verloor ik, als begin twintiger, gemiddeld een kilo per week. Zoals je misschien nog weet, ben ik ook – nog steeds – aan het punten tellen en heb ik gemerkt dat ik 1kilo per week echt niet meer haal. Echt niet. Ik mag al blij zijn met 500 gr per week, gemiddeld gezien.

    Het is een feit dat ons metabolisme vertraagt met ‘ouder worden’ waardoor het allemaal trager gaat. Heeft dus niets te maken met hoe streng je dieet, maar met je lichaam.
    2400gr op 3 weken is écht wel kei-sjiek hoor…

    De moed niet opgeven hoor: je bent echt heel goed bezig. Het zal dan 20 weken duren in plaats van 10 weken, maar wat zijn nu 10 weken op een mensenleven of jaar…?

  5. Ik weet het ja… Maar het is niet zo motiverend hé. Als het met de kilo’s eraf vliegt dan motiveerd dat veel meer.
    Maar bedankt voor jullie aanmoedigingen!

Geef een reactie

