Zorgen voor later

Ik heb op de achtergrond het programma ‘Zorgen voor later opstaan’. Dat is een nieuw programma op vtm waarbij 4 jonge koppeltjes in een bungalowpark verblijven en achtereenvolgende voor een baby, kind, puber en een gepensioneerde moeten zorgen. Vandaag is het de eerste aflevering en de baby’s worden door hun ouders afgeleverd bij de jonge koppels. Die er dan een paar dagen voor gaan zorgen.

Op zich misschien wel een tof programma. Maar ik vraag me de hele tijd af wie het in hemelsnaam in zijn hoofd haalt om zijn kind daar achter te laten. Niet alleen zou ik mijn kindje zo lang niet kunnen missen.

Maar ik zou schrik hebben dat ze iets mis zouden doen met mijn kind. Nu zie ik wel net dat er achter de camera’s wel 24 op 24 een professionele nanny in huis is die kan ingrijpen als er iets gebeurd dan niet door de beugel kan.

Toch zou ik nooit van mijn leven mijn kindje achterlaten bij een onervaren koppel.

  1. Akelig he. Ik zou het ook nooit kunnen. Vraag me af wat die ouders motiveert om hun kind hieraan mee te laten doen.

  2. Buiten aandachtszoekerij kan ik ook geen motivatie bedenken waarom ze hun kindje hieraan zouden laten mee doen.

  3. Ik zou het nooit doen maar langs de andere kant komen hier wel babysitters die je niet continue in de gaten houdt met verborgen camera en er is dan ook geen professionele kinderverzorgster in de buurt. Ik heb wel een voorkeur naar type jongeren. Bij bepaalde koppels zou ik ontchoogeld zijn dat mijn kind daarbij terecht komt. Daarom dat ik mijn babysitters vertrouw denk ik en nooit aan zo’n programma zou deelnemen.

  4. Ik snap dat ook niet
    Maar ik zou nooit nooit meedoen met eender welke vorm van reality tv, alles wordt er zo vervormd en aangepast en…
    Ik vind dat akelig, dat mensen dat willen doen, gewoon om op tv te komen.

  5. Dat programma heeft ook al eens op de Nederlandse tv gelopen. Het was dus niet helemaal nieuw voor mij.

    Naar veiligheid toe zou ik me niet zo’n grote zorgen maken, denk ik: er is inderdaad wel voldoende ‘controle’ en toezicht. Maar ik zou het emotioneel niet aankunnen: mijn kindje(s) missen voor een tv-programma. Naah. De meeste ouders zullen het wel een beetje om de (media)aandacht doen zeker?
    Anderzijds denk ik (naief misschien) dat die koppeltjes misschien inderdaad een beetje gaan inzien dat ‘kindjes kopen’ en vooral kindjes hebben niet altijd zo rooskleurig verloopt. Want er zitten toch wel een paar ‘kastaars’ tussen zenne 🙂

  6. ik heb mij ook een aantal bedenkingen gemaakt en zou er ook nooit of te nooit aan meedoen… brrrrr
    ik vind ook dat een eigen kind toch iets anders is als een “geleend” kind
    maar tis wel plezante tv 😉

  7. Ik heb het programma niet gezien. Maar blijkbaar zijn er nog veel gekke mensen…

    Ik ben daar ook gene held in. Yane is 3 jaar en is nog maar 3 keer op ’n ander gaan slapen (2 keer bij oma en 1 keer bij mijn broer)….

  8. Mijn zoon, Jason heeft meegedaan ….

    Totaal vrije keus, hij had al langer ambities om eens mee te doen aan “iets” met tv.
    Zijn broer daar en tegen wou niet meedoen. Elk kind is anders.
    Toen het aanbod kwam twijfelde Jason dan ook geen seconde.
    Hij vond de opnames geweldig, en zelfs spijtig dat hij niet nog wat kon blijven!
    Er was meer als voldoende controle en toezicht van ervaren psychologen, en anderen. De tieners waren bij wijze van spreken zelden “alleen” met de kinderen.
    Jason zou zo terug willen en staat te popelen om nog eens mee te doen aan een programma.
    😉

  9. Is Jason die jongen die bij Letizia en Luigi geweest is ?

    Ik vind die de beste en Daphne en Daan ook 😉

    Ik zou zelf ook eens willen meedoen , maar ik weet niet of het nog is. Als ik meedoe wrschijnlijk met mijn vriendin hoor !
    Ik ga niet graag alleen.

Geef een reactie

