Papa centjes verdienen

Als ik aan Emma vraag, “waar is papa”, dan zegt ze “papa we(r)kken” en als ik dan vraag waar werkt papa dan zegt ze “Noliko”, super schattig uitgesproken trouwens. En als ik vraag waarom: “centjes verdienen” zegt ze dan, compleet met bijbehorend universeel vingergebaar dat hoort bij geld (duimpje over haar andere vingertjes wrijven).

En als ik dan vraag waarom papa centjes gaat verdienen dan zegt ze: “Emma, klee(r)tjes en spee(l)goed”…

Zo zie je maar waar de prioriteiten van een kindje liggen 😉

Trouwens als ik ze vraag waar mama werkt, dan zegt ze “zwemmen” (werk voor een vakantiepark). Ze heeft dus een goed realistisch beeld van wat mijn job nu precies inhoud 😉

Eén reactie

  1. Zo herkenbaar…

    Hier antwoorden Finn & Tijl als er iemand vraagt: “wat doet je mama voor werk?”, “mama doet niets, die is de hele dag thuis en speelt”. Eigenlijk hebben ze wel gelijk hé, maar om te zeggen dat ik “niets” doe…
    Ondertussen antwoordt Finn wel al: “mama is opvang en ik word ook opvang”.
    Grappig!

    Groetjes

Geef een reactie

