Dure kinderschoenen of niet

Ik zit weer met een nieuw dilemma. Ik heb voor Emma altijd per seizoen 2 paar schoenen gekocht. 1 paar goeie van rondinella of een ander duur merk en 1 paar goedkope (ronde de 25 euro) om aan te doen als ze buiten speelt, of als ze naar de OM gaat.

Maar ik vind het allemaal wat duur aan het worden, voor die rondinella’s ben ik minstens 100 euro kwijt. En dan nog een tweede paar van rond de 25 euro er bij. En in de zomer koop er dan ook nog een paar sandaaltjes bij van tussen de 25 en 50 euro.

Overdrijf ik daarin? Wat doen jullie, kopen jullie echt van die dure schoentjes in een kinderschoenwinkel. Of gaan jullie ook naar de goedkopere winkels? Zijn die schoenen ook goed voor aan de voetjes? Of verpest ik haar voetjes er mee?

  1. Heb Gitte tot nu elk seizoen dat ze kon lopen (dus vorige zomer, winter en nu) dure schoenen gekocht (tss de 70 en 100) maar nu dit seizoen ook goedkopere (van bij brantano), want idd voor buiten te spelen zijn de ander wat te duur. Ze heeft ook nog sportschoentjes…

    Bij de goedkopere heb ik toch wel gekeken of het ook n stevig schoentje is, je zal er heus haar voetjes niet mee verpesten!

  2. Wij hebben nu een paar van 70 euro gekocht en in de solden als ze er waarschijnlijk is uitgegroeid (de verkoopster zei ons dat ze onder de twee jaar 1 maat per seizoen groeien.) gaan we een groter paar aanschaffen.

    Over goedkopere schoentjes hebben we ook al discussies gehad, maar tot nu toe heeft Liv dus altijd maar 1 paar schoenen. Een tweede paar zou ik waarschijnlijk ook wel goedkoper kopen. Ik veronderstel dat ik wel wat kan inschatten of schoenen comfortabel zijn of niet. En zolang ze hoofdzakelijk op de goede schoenen rondlopen zie ik er niet al teveel kwaad in.

  3. Ik koop voor Jesse ook altijd duurdere kinderschoenen. Die hij nu heeft zijn van Stones and Bones en kosten 85 euro. We hebben ook direct sandalen van hetzelfde merk gekocht. 40 euro want het was van de collectie van vorig jaar. En dan heeft hij nog een paar nike sportschoentjes voor naar de om te gaan. Ik lees toch overal op internet dat de eerste jaren goede schoenen belangrijk zijn. Clarks of Kickers van de Brantano zullen ook wel goed zijn en minder duur.

  4. Ik ga 2 x per jaar naar Brantano, de dag dat daar de “oude schoenen-actie” loopt. Ik koop dan voor de meisjes altijd schoenen van Clarcks (iets tussen 50 en 60 euro, winterlaarsjes tussen 60 en 70). Meer wil ik er niet aan geven. De Clarcks zijn echt heel degelijke schoenen en ook wel mooi, al kunnen ze niet tippen aan de Rondinella’s :-).
    Ik koop 1 paar voor de lente (dichte schoen), 1 paar sandalen voor de zomer en voor de herfst en winter samen een paar laarsjes. Ze zijn tegen het einde van het seizoen dan wel altijd tot op de draad versleten!

  5. Die “oude schoenen-actie”: daar krijg je per paar oude schoenen dat je inlevert, een bon van 12,5 euro. Zo heb ik altijd schoenen van onder de 50 euro. Is echt de moeite!

  6. Dat is een goeie tip. Daar ga ik zeker eens op proberen te letten. Ik denk dat ik volgende week toch ook eens even bij de brantano binnen spring.

  7. Ik koop de kinderschoenen altijd in een kinderschoenenwinkel. Enerzijds omdat ik nogal een moeilijke ben qua smaak. Alexander heeft deze winter maar één paar schoenen gehad en Joost twee, wegens het eerste paar te klein. In de zomer koop ik dichte schoenen en sandaaltjes. Sandaaltjes vinden voor jongens is dus een ramp hé. Voor Joost heb ik nog niks gevonden. Ik heb nog een paar teva’s van Alexander en die zijn nog goed, maar eigenlijk vind ik dat niet ideaal.
    Schoenen is iets waar ik gemakkelijker geld aan uitgeef dan aan kleren. Ik koop ook altijd eerst de schoenen en dan de kleren.

  8. In Leopoldsburg en in Hasselt heb je outlets van (dure) schoenenwinkels. Daar vind ik regelmatig ook wel iets leuk. Meestal doe ik 1 paar outlets en 1 paar uit de kinderschoenenwinkel.

  9. Ik begin de winter meestal met 1 paar winterschoentjes. Gewoonlijk kijk ik eerst uit in de outlets van de dure schoenen. Vaak zijn tegen de solden die eerste winterschoenen versleten en krijgen ze nog een paar dure schoenen in de solden, dus ook niet aan de volle pot.

    In de zomer koop ik duurdere toe schoentjes (ook eerst bij de outlet kijken) en sandaaltjes. Sandaaltjes wil ik niet te veel geld aan uitgeven. Voor Merel en Linde tikte ik dit jaar ieder een paar van Scapa op de kop voor 25 euro per paar, vorig seizoen waren ze 85 euro. Ik ben zo blij als ik een koopje heb kunnen doen, wel moet ik de schoentjes leuk vinden. Voor Seppe worden het deze zomer weer Birkies. Die ga ik hem passen bij Torfs maar bestel ik via de Duitse website: http://www.gehen.de/ dan heb je hele goede aangename sandaaltjes voor 30 euro die bij Torfs 54 euro kosten (en je hebt meer keuze).

    Dat zijn dus 3x 4 paar outletschoentjes per jaar en het blijft een grote hap uit mijn budget. Gelukkig sponsoren de grootouders nogal eens want er zijn nog de regenlaarsjes, de sportschoenen voor Seppe, schoenen voor de scouts (goedkope stapschoenen uit de Decathlon), … en dan vergeet ik nog mijn eigen schoenenfobie ;o)

    Dus ik probeer creatief te zijn met dure schoenen want die goedkope van rond de 25 euro die gaan hier geen maand mee.

  10. outlet/solden/hema en andere ketens… het is het enige dat mijn kinderen dragen.
    Outlet is echt een goede tip want ik heb nog nooit meer dan 35 euro voor een paar kinderschoenen betaald. Gemiddeld betaal ik 15-20 euro.
    Ik zou er ook nooit nooit nooit meer geld aan kunnen geven. Ze lopen er misschien 3 maanden mee rond, dat zou toch zonde zijn?

  11. ik weet niet of je in het antwerpse woont want anders kan ik je wel wat goede tips geven.

  12. Wij gaan volgende week zondag een dagje naar Zee en dan rijden we ’s morgens eerst naar Herentals, daar is een grote schoenenverkoop. Het is er wel altijd super druk en het is zoeken naar de linker en rechter schoen, maar wel goedkoop!! Hoop dat ik er iets vind voor Gitte en voor mezelf.

  13. Nee, we wonen helaas niet dadelijk in de buurt van Antwerpen (in het verre Limburg 😉 )
    Ik denk dat ik eerst bij Brantano eens ga kijken voor de iets beter merken, en als ik daar mijn smaak niet vind, dan kan ik nog altijd naar de echte kinderschoenwinkels gaan.
    Spijtig dat er in Maasmechelen Village geen kinderschoenwinkel ligt hé…

  14. Hier is het: 1 paar laarsjes in de winter (al snel 100€ of meer).

    Nu heeft ze Rondinella’s en die zal ze ook dragen om naar school te gaan (ze verslijt gelukkig geen schoentjes) en ik heb ook een paar sandaaltjes gekocht. Ik durf het bijna niet te ‘zeggen’, maar ik was net geen 200€ kwijt.
    Om buiten te spelen draagt ze sportschoentjes (bij Brantano kocht ik Nikes voor 20€).

  15. wij gaan ook altijd naar die verkoop in herentals
    maar wachten meestal tot de laatste dag omdat er dan wat meer orde is (wel minder keuze, maar goed)
    100 of 200 euro voor een paar kinderschoenen, daar heb ik moeite mee…

  16. Ook al is ze nog geen 3 jaar maar ze heeft nu al verslaving voor schoenen, dat zal ze van mij hebben ;-). Voor deze zomer heb ik een paar rondinellas, een paar lelli kelly, crocs, sportschoenen. En tegen de zomer koop ik haar nog een paar sandalen. Ik heb een maal een paar goedkopere gekocht maar die heeft ze maar eenmaal aangehad omdat ze klaagde van pijn aan haar voetjes.

  17. Er ligt wel een kinderschoenenwinkel in the village, maar daar verkopen ze ook kledij. meestal de schoenen van stones and bones. Als ji geluk hebt vindt je er net een in jouw maat. Ik ben vorige week schoenen bij piepers in neeroeteren gaan halen voor lenne. ik betallde 58 euro -10 procent. Vond ik ook heel redelijk. Daar verkopen ze van little david. Ik heb wel nog geen idee hoelang ze gaan meegaan:) Anderzijds kocht ik er vorig sezoen bij la bottega, en die gingen nog geen 10 weken mee. Duur is niet altijd een garantie.

  18. Mijn ouders hebben hun kindertijd op ‘kloefen’ doorgebracht, wij hebben ook nooit dure schoenen gekregen, mijn zus moest mijn schoenen overdragen… met onze voeten is niks mis hoor! Ik denk dat goed schoeisel tegenwoordig een beetje verward wordt met duur schoeisel! Ik kan geen 100€ geven aan schoenen die slechts één seizoen meegaan. Ik reken nog graag eens om in Belgische frank en val ik telkens weer achterover hoeveel geld wij uitgeven!

  19. Weet iemand waar die oulet-winkels in Leopoldsburg en in Hasselt liggen?
    Wil daar ook wel eens gaan kijken.

  20. In Maasmechelen Outlet deel II ligt een grote Brantano met kinderschoenen. Jammer dat er weinig geen Clarks ligt. Wel veel keus. Tegenover de Grand Bazar vind je nog meer schoenwinkels

  21. Goedkope kinderschoenen van enige kwaliteit,
    in Nederland bij de Scapino, wel direkt aanvang seizoenen doen. Ook Deichman in Herzogenrath Duitsland tegenover Mediamarkt of in Aken naast de Galeria gaat. Wil je echt goede dan gaat het van 65 euro/paar op en praten we over b.v. Clarks. De Brantano in België mag er best zijn.

    Jammer dat meeste kinderen alle schoenen binnen kortste keren slopen. Haat dat juchtleder, geen schoensmeerwerk 😦

  22. Weet er iemand interessante outlet schoenenwinkels (kwaliteitsschoene) zijn? rond ninove-aalst-dilbeek?
    Mag eventueel ook richting kust zijn, dan maken we er een dagje van.

Geef een reactie

