Chaos in de speelhoek (2)

Voila, probleem opgelost. We zijn gisteren naar de ikea getrokken om die kast te gaan kopen. En het is echt een succes. Nu staat de kast tussen de muur en de speelmat. Vroeger lag de mat gewoon tegen de muur, en een deel van het speelgoed stond daarop, een ander deel zat in bakken van het trofast systeem, dat tegen een andere muur staat, en een deel (puzzels, boekjes en knutselmateriaal) lag in onze boekenkast. Nu zit alles netjes in die kast bij de speelmat.

2009-04-10

2009-04-10_2

Het is echt een succes. Ze heeft al de hele morgen op haar mat gespeeld. Ik heb ook meteen de regel ingevoerd dat ze iets nieuw uit de kast kan nemen nadat ze hetgeen waarmee ze aan het spelen was heeft opgeruimd, en het gaat echt heel goed moet ik zeggen. Ik moet het meestal wel even vragen om op te ruimen, maar ze doet het dan onmiddelijk.

En wat ook handig is, de bovenste rij vakken, daar kan ze nog niet aan. Dus daar heb ik haar boekjes, puzzels, dvd’s en knutsel- en kleurmateriaal staan, zodat ze die eerst aan me moet komen vragen en niet uit haar eigen kan pakken. In de onderste rij heb ik bijbehorende bakken gezet voor (duplo) blokken of kleinere spullen. Kortom, een echt succes dus.

Ik moet alleen de volgende keer als ik nog eens naar de ikea ga, 2 grotere bakjes met deksel kopen, voor in 1 van de vakken te zetten, daar ik dan wat kleinere spullen in kan opbergen. Die andere (gekleurde) bakjes waren wat klein uitgevallen. Die zijn wel handig voor podloden, en wat knutsel gerief, maar meer gaat er ook niet in.

  1. Héél mooi! Vooral met die bakken op de onderste rij, ziet er heel ordelijk uit allemaal. Ik kan me voorstellen dat Emma graag speelt in zo’n gezellige speelhoek!

  2. Door je reactie bij Tamara eens komen kijken naar je puzzelmat-probleem…
    En als je die twee tegels nu eens gewoon weg doet? Probleem opgelost, en goedkoper dan een heel nieuw pak bij te moeten kopen. 🙂

  3. Oh, en ik zou het nog bijna vergeten. Leuke speelhoek trouwens! De kast past er prima bij.

  4. Ik denk dat ik die twee tegels inderdaad best gewoon kan wegpakken. Maar ik vind dat zo zonde… Ik meen dan ook dat die per sé allemaal moeten liggen…

  5. ik ben nog niet op de hoogte van het puzzelmatprobleem, maar zie er in ieder geval niets abnormaals aan 🙂

    heel mooie kast
    heel netjes geordend amaiq ik durf geen foto plaatsen van de speelhoek ahum livinghoek 😉

    ik zou (een deel van) de boekjes lager zetten zodat ze daar zelf aan kan, hier zit Isla heel vaak lang luidop te lezen en dat is zooo grappig!

  6. Ouw, ouw, niets wegpakken! Bezoek eens een tweedehandsbeurs van de Gezinsbond. Er is altijd wel ééntje in de buurt. Daar verkopen ze die letters met pakken voor heel weinig geld.

  7. Heel mooi en proper en handig gedaan! Ze kan makkelijk aan haar speelgoed en het ziet er supergezellig uit. Nadeel van die Trofast-kasten is inderdaad dat je het speelgoed niet ziet zitten, voor de rest vind ik dat wel handige dingen.

    Ik heb trouwens nog puzzeltegels over, maar ik vrees dat de kleuren niet dezelfde zijn als de jouwe 🙂

  8. moh, zo netjes zeg.
    Deze moeder hier weet al welke kamer ze morgen eens gaat opruimen…
    Eigenlijk is het een luxe toch, dat mijn kinders een heuse speelkamer hebben. Mijn living blijft toch mooi bespaard van honderden losse speelgoedjes.

  9. Probleem opgelost, ik heb gewoon van de rechtse kant (als je er voor staat) een tegel weggenomen en bijgelegd aan de linkse kant. Zo liggen er aan te twee zijkanten ieder 3 tegels, ipv van aan ene kant vier tegels, en aan de andere kant maar 2 tegels. Zo is er terug symetrie. Want dat was hetgeen mij het meeste stoorde, dat er geen symetrie was.
    Waar een nachtje slapen al niet goed voor is hé…

  10. Wij zouden ook z’n kast willen, maar dan de lage versie (met 8 vakken), zijn jullie die met de remork gaan halen? Of lukte het om in de auto te krijgen?

Geef een reactie

