Chaos in de speelhoek

Ik ben niet echt tevreden van Emma haar speelhoek. Allé hoek is het niet echt. Haar puzzelmat ligt tegen een muur tussen de eetkamer en de zitkamer. Tegen een andere muur (in de zitkamer) staat wel zo’n ikea-trofast opbergmeubel (zo eentje dat trapsgewijs is opgebouwd) met bakken in. Maar dat is ten eerste niet geschikt voor al het speelgoed. De grote stukken passen niet in die bakken, of nemen dan veel te veel plaats in. En ten tweede vind ik het ook niet handig voor alles. Je ziet dan niet wat in die bakken zit. Voor beren of ballen is dat wel goed, maar voor de rest niet vind ik.

Nu was ik aan het denken om deze kast te gaan kopen in de ikea. Die tegen de muur te zetten waar nu haar speelmat ligt, en haar speelmat er dan voor te leggen. Ik kan dan haar puzzeltjes, boekjes en al de rest in die schappen leggen. De echte grote stukken zoals haar boerderij van fisher price kan ik dan boven op de kast zetten (is maar 149 cm hoog). Zo ziet ze ook veel beter waar wat ligt, je kan iets beter sorteren (16 vakken). En ze heeft dan ook haar speelgoed bij haar speelgoedmat liggen.

Zou het een goed idee zijn denken jullie? Zien jullie nadelen, of hebben jullie andere tips voor mij?

  1. Ik heb zulk een kast enkele jaren geleden gekocht voor mijn dochter. 5 jaar alter wordt ze nog steeds gebruikt dus ik ziu zeggen kopen maar

  2. denk dat die kast zeker geen slecht idee is…
    wij hebben een mini rekje en daar liggen ook boekjes, inlegpuzzels, en af en toe iets anders van speelgoed in

    regelmatig haalt ze er ALLES uit 😉

    ik ben zwaar content van die bakken http://www.ikea.com/be/nl/catalog/products/20130133
    zowel grote als kleine met deksel
    op de buitenkant heb ik stickers geplakt zodat het wat overzichtelijk is wat er in zit

    succes met je zoektocht!

  3. wij kopen nooit open kasten omdat dat snel rommelig oogt (en omdat we dat ook zijn). Kinderen halen inderdaad soms ALLES uit zoals Maaike zegt. Ik zou eerder voor een gesloten kast gaan ofwel er opbergdozen in plaatsen.
    Laat weten wat het geworden is.

  4. Het lijkt mij een hele handige kast en ik zie dat je ze ook kan combineren met schuiven (of deuren?), dat zou ik zeker doen, voor een paar van de vakjes. Anders denk ik ook dat het al snel rommelig kan ogen. Kindjes hebben niet de gewoonte om alles weer netjes terug te zetten 🙂

Geef een reactie

