Carnaval

Vandaag was het carnaval in Kinrooi en de stoet komt zoals gewoonlijk bij mijn ouders langs. We zijn jaren niet meer geweest, maar nu dat Emma toch een leeftijd heeft bereikt waarop ze er van kan genieten zijn we dan toch maar afgezakt naar Kinrooi.

Ik had voor Emma een prinsessenkleedje gekocht. Toen we om 14u30 in Kinrooi aankwamen had mama haar net uit bed gehaald en aangekleed (zie vorige post). Snel even haar prinsessenkleedje aan, en toen waren we klaar om naar de stoet te gaan kijken.

Ze was serieus onder de indruk, en zelfs even overdonderd. Maar na een tijdje kwam ze los en begon ze de lol van het snoepjes rapen er wel in te zien.

Ze is wel nog een keertje op haar mondje in de modder gevallen ocharme, ze had zich wat te diep gebukt om een snoepje op te rapen en toen viel ze. Terwijl ik haar wat aan het troosten was op een afstandje van de stoet, zei ze heel hard jammerend “mijn (s)noepjes!!!!”. Ze was dus harder aan het wenen dat ze nu haar snoepjes niet kon oprapen dan van de pijn. Gelukkig had vake als een plichtsbewuste opa al haar snoepjes opgeraapt.

De buit was een ganse zak vol met snoepjes, chips en popcorn. Ze had ook van een heel lieve mijnheer een beertje gekregen. Daar was ze nog het gelukkigste mee. Ze heeft ook zo weinig beren hé 😉

Ik plaats zo snel mogelijk een fotootje van haar met haar prinsessenkleedje, want ik was mijn camera vergeten, dus ik ga haar nog eens moeten verkleden, en dan een fotootje maken.

Eén reactie

  1. Ben al benieuwd naar de prinsessenfoto!

    Wij gaan zondag naar de karnaval en Nora zal trouwens ook verkleed zijn in een prinsesje. Vorig jaar vond ze het al geweldig dus ik ben zeker dat ze haar dit jaar ook wel super zal amuseren. Ze vind die verklede mensen en die grote wagens heel fascinerend maar het leukste vindt ze toch het snoepjes rapen en vangen. En de kermis achteraf…

Geef een reactie

