Nieuw huisdiertje

Emma heeft een nieuw huisdiertje. Een schildpadje. Alida (Emma’s onthaalmoeder) was haar schildpadje beu en aangezien niemand buiten Emma naar het beestje omkeek, vroeg ze aan mij of ik het beestje niet met bak en al wilde hebben. Waarom niet dacht ik, aan zo’n schildpad is nu ook niet zoveel werk en vuiligheid.

Ik zei dat ze hem dan maar eens aan Walter moest meegeven (Walter gaat Emma altijd s’avonds halen). En toen ik gisteren thuiskwam stond hij al bij ons. Alida was hem precies echt beu 😉

Ik heb me dan nog ziek gelachen met de manier waarop Walter het beestje naar huis heeft vervoerd. Eerst had hij hem gewoon in de bak zitten. Maar dat water klotste tijdens het rijden zo hard dat hij schrik had dat het beestje zou verdrinken. Daarom had hij hem eruit genomen en in zijn cup-houder gezet. Af en toe kwam het beestje eens piepen wat er allemaal gebeurde, maar voor de rest zat hij heel gezellig en comfortabel in die cup-houder.

Maar ons Emma is door het dolle heen dat het schildpadje van Alida nu bij ons thuis staat. Morgen gaat Walter na het werk met Emma nog een twee schildpadje kopen zodat hij nog een vriendje heeft en dan zijn we weer gesteld.

2009-02-27_1

  1. Ik heb er anders ook nog wel 2 te krijg, met bak en al… Woon je toevallig in de omgeving van Beringen (Limburg?)

  2. Ik heb haar gevraagd hoe ze het schildpadje wil noemen. En ze zegt de hele tijd padje, terwijl ze ook perfect het woord schildpad kan uitspreken. Dus daarom is het schildpadje padje gedoopt.

    Ik vrees dat je andere adoptieouders voor je schildpadje moet gaan zoeken Inge. Want Walter heeft een beestenstop ingelast thuis…

Geef een reactie

