Klantvriendelijkheid is verdwenen de dag van vandaag.

Als we dan toch aan het klagen zijn, dan kunnen we beter meteen door doen.

Ik weet niet wat het is de dag van vandaag, maar ik vind dat de klantvriendelijkheid gewoon verdwenen is. Je moet als klant zo erg uit je doppen kijken of je wordt langs alle kanten opgelicht. Zelfs door grote bekende bedrijven. Het zijn niet meer alleen de kleine louche bedrijfjes hoor.

Zo erger ik me ook blauw aan onze leverancier van onze telefoonlijn. Er zijn, als ik me niet vergis, maar twee firma’s waarbij je een vaste lijn kan bekomen. Verbeter me als ik mis ben, want ik ken er eigenlijk nul de ballen van. Wij zijn bij die firma in ’t blauw. Ik vind om te beginnen de prijzen schandalig…

Maar wat ze me nu weer lappen doet mijn bloeddruk weer goed stijgen.
Een 4-tal weken geleden had ik een vrij aggressief verkoopstertje aan de lijn die me een promotie probeerde te verkopen, waarbij ik mijn kabelabbonnement kon opzeggen, en waarbij ik dan digitale tv zou krijgen zodat ik per jaar 60 euro kon besparen.

Nu koop ik echt niet graag iets via de telefoon, omdat ik dit graag op mijn gemak bekijk. Maar dat zou niet gaan zei ze, want het dit was het laatste uur dat de aanbieding liep. Maar als ik nu zou toezeggen (via de telefoon, blijkbaar geen handteken nodig) dan zou ik tegen het einde van de week een bundeltje krijgen, als bevestiging, en dan had ik nog 14 dagen de tijd om er kosteloos van af te zien. Ze heeft ook meteen een afspraak gemaakt met me om de installateur langs te laten komen. Op 10 januari zou de brave man komen.

Ondertussen zijn we 4 weken verder. Maar vergeet het maar dat ik een bundeltje heb ontvangen. En we hebben het er ondertussen nog eens op ons gemak over gehad en wat info over die promotie op het internet opgezocht en we willen dit helemaal niet. Ten eerste omdat het draadloos is, en ik geen zin heb in kanker. En ook omdat je er maar 2 tv’s op kan aansluiten, terwijl we op dit moment al 3 tv’s hebben.

Nu heb ik al verschillende malen proberen te bellen. Maar dat is dus hopeloos, “er zijn nog x wachtenden voor u, u wordt zo spoedig mogelijk geholpen”. En dat meer dan een half uur aan een stuk. Een e-mail adres is natuurlijk nergens te vinden op die hele website. En dat voor een telecommunicatie bedrijf.

Nu ga ik vanmiddag nog maar eens een poging wagen om hen te bereiken. Maar diegene die ik vanmiddag aan de lijn (eventueel) krijg gaat er toch niet goed van zijn hoor. Ik heb mijn buik meer dan vol van alles!

Dit is ook niet de eerste keer dat ze ons zoiets gelijkaardigs proberen te lappen. Een jaartje geleden had mijn man ook zo iemand aan de lijn van dezelfde firma, en hij vroeg om er info over op te sturen zodat we dat op ons gemak konden bekijken. En een weekje later lag er een brief in de brievenbus dat we vanaf nu aangesloten waren op digitale televisie en dat de decoder per taxipost onderweg was. Toen hebben we ook god weet wat moeten doen om daar iemand voor aan de lijn te krijgen.

Ik vraag me af of de dag van vandaag zomaar contracten kunnen afgesloten kunnen worden zonder een contract te ondertekenen. Ze weten toch helemaal niet wie ze aan de lijn hebben. Voor het zelfde geld neemt een van de kids de telefoon op, en hebben ze ’t niet door, en denkt dat kind, mmm, digitale tv, tof, laat ik dat maar doen. Dat kan toch allemaal zo maar niet…

Geef een reactie

