Slaapkamer make-over

Het zijn drukke tijden ten huize Koch. Zoals je hier kan lezen zijn we aan het verbouwen geslagen in de hal/berging. Maar we gaan ook de slaapkamer een coplete make-over geven.

Toen we gingen samen wonen hebben we een complete slaapkamer gekocht bij een gekende meubelzaak. Maar al vrij snel bleek dat ze niet veel waard was ondanks de prijs. We hebben er 9 jaar geleden 80 000 BEF voor betaald. Dat was een bed, twee nachtkasjes, een commode met een spiegel, en een 5 deurs kleerkast. Ik vond het voor die tijd genoeg. Ondertussen was het bed en de kast volledig versleten.

Nu heeft mijn papa een nieuw bed gemaakt uit ijzer. Vrij modern, zilverkleurig. En nu gaan we bij de ikea twee nieuwe nachtkastjes, een commode en twee dekenkisten uit berkenfineer kopen. Voor die 5 meubelstukjes zijn we 240 euro kwijt (Bed niet inbegrepen). In de dressing waar nu die 5 deurs kast staat daar komt een dressing op maat gemaakt.

Als ik dat zo bekijk, dan hebben we ons 8 jaar geleden serieus in ’t zak laten zetten… Zodra de nieuwe slaapkamer helemaal bemeubeld is zal ik eens fotootje plaatsten. Zodat jullie het met veel oh’s en ah’s kunnen bewonderen.

  1. Hmm, inderdaad jullie kamer heeft niet zo lang dienst gedaan dan… Maar het is altijd leuk om te vernieuwen he!!
    Al moet ik toegeven, dat toen ik erover begon te denken, wij al aan ons 4e bed zitten… 😉
    Het eerste was een twijfelaartje van manlief, toen heeft hij zelf een gemaakt, modern, maar erg laag en een breede rand… Was toen zwanger en was dus niet evident om daar in en uit te stappen, toen heeft hij een nieuw gemaakt (smaller, hoger, beter)
    En op een gegeven moment had ik graag een boxspring en daar slapen we nu nog steeds in.

    Ben wel nieuwsgierig naar het resultaat bij jullie, komen misschien kleine Emma’tjes van!

  2. Onze slaapkamer is ook aan vernieuwing toe (als we eens wat centen over hebben) en ik weet al welk bed, welke commode en welke nachtkastjes ik wil: die van Malm! Dezelfde als jullie dus, wel in donker hout.

  3. Die kastjes in dat donker hout waren ook heel mooi vond ik. In ’t echt zelfs nog mooier dan op de foto. Als ik niet per sé die lichte kastjes wilde om bij mijn bed te laten passen was ik ook voor die donkere gegaan.

  4. Goeie tip gevonen als je op zoek was naar een goeie boxspring! Bij boxspringstudio.nl hebben ze mooie aanbiedingen met een ruim assortiment!

  5. Jaaa, het is altijd leuk om te klussen in huis! Leuke kastjes ook, wat volgens mij ook goed zou passen is een bijpassende gordijn voor de ramen! Daarmee zet je de puntjes op de i. Succes met het inrichten!

Geef een reactie

