Glazen bol gevraagd

Ik heb dit weekend toch weer zo genoten van ons Emma. Ik vind dat ze echt een fijne leeftijd heeft nu. Ik heb dat denk wel al ongeveer van iedere leeftijd vanaf een jaar gezegd. Maar het wordt ook telkens fijner en fijner…

Ze heeft braaf gespeeld, bijna niet gezeurd. Goed gegeten, goed geslapen. Kortom een voorbeeldkindje. Ze begint ook echt meer en meer echt te spelen. Zo was ze op een keer haar uil (van de fabeltjeskrant) aan het onderstoppen met een vuil t-shirt van mij. En ze was er tegen aan het praten, shhht, uil, saapekes doen, shhhtttt… En dan op een keer was het weer tijd voor uil om op te staan en een flesje te drinken. Echt geweldig om te zien. Ik heb er ook een stuk van op video kunnen vastleggen.

Dan ben ik zo erg in tweestrijd. Langs de ene kant wil ik dolgraag nog een kindje. Om haar een broertje of een zusje te geven, en omdat ik een heel hardnekkig gevoel heb dat mijn gezinnetje niet compleet is zonder een tweede kindje. Maar langs de andere kan heb ik zoveel schrik om terug zo’n zwaar eerste jaar te moeten mee maken. En ook omdat ik gegarandeerd minder tijd voor mijn schattebol ga hebben als er een tweede kindje is… Pfff, hadden we maar eens heel af en toe een glazen bolletje om in te kunnen kijken hé…

  1. Niet nadenken maar gewoon doen, dat is mijn moto 😉

    Ik weet natuurlijk niet hoe zwaar je eerste jaar was, maar wie weet gaat het met een tweede kindje zoveel gemakkelijker.

    Onze dochter is ne verschrikkelijk slechte slaper, toch zijn we na 10 maand voor een volgende kindje gegaan. Soms slaat de schrik me om ’t hart, maar ja, of ge wakker zijt voor één of voor twee maakt niet veel uit zekerst 😉

  2. Moeilijk he.

    Ik kan het alleen maar aanbevelen, een tweede kindje 😉 Hier waren vooral de eerste maanden druk, hectisch en zoeken. Marie is nu bijna 8 maanden en het is fantastisch nu: Marie is gek op haar grote zus en omgekeerd. Marie begint te lachen als ze Nora ziet en kan (bij wijze van spreken) uren naar Nora kijken, Nora is héél zorgend en lief voor Marie en sinds kort spelen ze samen (ttz ze zitten samen op de speelmat zonder dat de ene de andere (onbewust) pijn doet. Makkelijk hoor! 🙂

    En volgens mij krijgt Nora echt nog voldoende aandacht van ons, we letten er ook wel actief op. Soms hebben we wel de indruk dat we iets minder met Marie bezig zijn (vergeleken met Nora toen zij zo jong was), maar anderzijds heeft Marie wel het grote voordeel dat ze steeds een speelkameraadje in haar buurt heeft…

    Succes met de beslissing 😉

  3. Nu als je het echt wil, moet je er ook voor gaan… In eerste instantie zou ik ook zo denken, maar ja soms gebeuren er dingen die de natuur beslist en helaas valt er dan niet te twijfelen 🙂
    Maar door die eerste maanden moeten we door en daarna zal het allemaal was loslopen.

    Heel veel succes met het nemen van de juiste beslissing!
    Groetjes ons

  4. als je die glazen bol gevonden hebt, laat eens iets weten…
    zou er ook graag eens in kijken!

    soms denk ik ook dat we gewoon veel te veel te kiezen hebben en daardoor twijfelen… 😉

  5. Ik denk dat je er niet teveel over moet nadenken en je gewoon je gevoel moet volgen. Er zijn altijd wel redenen om het niet of wel te doen. Het is ook logisch dat je er een beetje angstig tegenaan kijkt, heb ik nu zelfs nog met nummer drie op komst.
    Lenne is heel lang enig kind geweest en ik vind het nu eens zo gemakkelijk nu ze met twee zijn. Zelfs de verdeelde (en niet minder) aandacht vind ik positief, ze moeten immers ook leren dat de wereld niet enkel rond hun persoontje alleen draait. Leren delen en rekening houden met andere kinderen vind ik even belangrijk. En ze krijgen er een speelkameraadje bovenop!

  6. Ik snap je twijfel ook, maar je moet je hart volgen.
    En ik denk dan soms weer hoe het zou geweest zijn als wij nog geen tweede hadden, en anderzijds zijn er hier dan weer twijfels en verlangens naar een derde.

Geef een reactie

