Strandtent(je)

Volgende week gaan we naar de zee. En goed voorbereid als ik ben, liet ik vorige week tegen iemand op ’t werk vallen dat ik nog helemaal geen enkel windscherm heb.

Ikzelf maak me in zo’n zaken niet al te druk. Ik ga er vanuit dat ze je aan de zee doodslaan met winkeltjes waar je windschermen kunt kopen. Maar mijn gesprekspartner sloeg bijna in plaatsvervangende paniek.

Dus liep ik gisteren eens rap de Hema binnen. Want ik had van iemand gehoord, al sla je me dood wie, dat het strandtentje van de Hema zo geweldig is. Er lagen er nog zat. En ik had zelfs 25% korting omdat het zomer seizoen eigenlijk langs is. Wie is er nu de slimmerik met zo lang te wachten 😉

Toen ’t ventje s’avonds moe gewerkt de deur binnen stapte heb ik hem direct aan het werk gezet om dat tentje in de bureau eens op te zetten. Want die iemand (je mag me nog een keer doodslaan) zei ook dat het geen gemakkelijk tentje is om op te zetten. En dat moeten we dan toch eerst eens uit proberen hé.

Het opzetten was een fluitje van een cent. Dankzij mijn handige Harry. Maar amai, is me dat een groot ding.

Volgens mij gaan we een hoop mensen ergeren als we dat ding gaan opzetten en daardoor een half strand gaan inplamen. Maar het kan me niet bommen! Als mijn prinsesje maar uit de wind en uit de zon zit…

  1. Oh nee, niet dié tent! Vermoedelijk heb je iets van die strandtent gehoord op mijn blogje, maar het was juist niét zo positief, lees maar: http://onzepatatjes.wordpress.com/2008/07/26/t-zeetje/
    Katrien is er wél tevreden van.

    Heel waarschijnlijk ligt het meer aan ons (mss niet in de goeie richting opgezet en we hadden niet op voorhand eens geoefend (heel slim van jullie!)) dan aan de tent in kwestie. Tegenwoordig stikt het op het strand trouwens van zo’n tenten, en vaak zelfs grotere (en ik denk ook stevigere) exemplaren dan deze. Dus je zal zeker niet opvallen 🙂

    Oh, en nog iets: niet vergeten dat het opzetten tijdens rukwinden ietsje minder vlot gaat 🙂

    Veel plezier alleszins aan zee!

  2. Oei, dan ben ik eens benieuwd wat wij er volgende week van gaan vinden.
    Als we al op het strand geraken met dat rotweer 😦

Geef een reactie

