Onder de douche

Ons madammeke heeft het niet zo erg begrepen op water over haar hoofdje.  Als ik een klein beetje water met een bekertje over haar hoofdje schud schrikt ze wel een beetje, maar ze begint er niet voor te wenen.  Maar als ik met een gietertje of met de sproeier over haar koppeke ga dan is het vollenbak paniek.

Gisterenavond waren we even op de gazon aan het uitrusten na het eten, ons meidje was nog wat aan het plonsen in het zwembad.  Een gezellig familietafereeltje dus…

Maar aan de horizon was een serieus donkere lucht te zien, waarop Walter voorstelde om toch maar alles op te gaan ruimen, want volgens hem kon het wel eens vrij snel beginnen stortregenen. Ik keek een beetje sceptisch maar begon toch maar de tafel af te ruimen.

En inderdaad geen 10 min later begin het me daar toch te regenen, dat had ik van zijn leven niet gezien, een douche was er niks tegen. Walter en ik stonden net op het overdekt terras, maar ons prutske, ocharme, stond nog in hare pure midden op de gazon.  Met de sirene natuurlijk volledig open, want ze was zich rot geschrokken.

Ik ben dan door die douche naar haar toe gespurt om mijn kleine schat te gaan redden. En tegen dat we terug op het overdekt terras was ik door en door nat. Maar mijn meidje was tenminste gered.

Ze heeft s’nachts haar avontuur wel nog een paar keren herbeleefd, waardoor ze telkens wenend wakker werd…

Geef een reactie

