Peuterpuberteit

Ik vrees dat we er midden in zitten, in de peuterpuberteit.

Vanmorgen trakteerde ze me nog eens op een mooi staaltje grondgooien en krijsen. En met ZE bedoel ik ons zonnetje in huis (NOT).
  
We waren even te voet naar het kruidvat gelopen (te voet omdat het gewoon te gek is om die logge plompe onhandige buggy uit te halen voor een wandelingetje van nog geen 100m).
  
Het gebeurde midden in de winkel, en mama had natuurlijk haar handen vol, ik kon alles wel op de grond leggen en haar oprapen, maar als ik haar dan weer neerzette op alles op te rapen van de grond. Dan gooide ZIJ zich weer met de nodige decibels tegen de grond. En mama stond ondertussen in het zweet.
  
Ik had ook een plooibuggytje onder mijn arm, wat ik wilde kopen in het Kruidvat. En gelukkig kwam me daar een heel vriendelijk meiske van ’t Kruidvat me te hulp (nogmaals duizend maal dank!).
  
Kom, zegt ze, ik haal de buggy uit de verpakking, dan kan je haar er in zetten, en dan heb je je handen vrij. Waarom kom ik op zo’n momenten niet zelf op zo’n idee. Ik kocht het ding namenlijk om zo’n situaties te vermijden.

Uiteindelijk wilde madam er niet in zitten, maar ze wilde wel met de buggy rijden, en zo reden we met alle spulletjes in die buggy naar de kassa. Eind goed al goed.

En nu heb ik een super handig klein plooi buggytje waarin ik een weerbarstig kindje in kan vastgespen zodat ze me midden in een winkel niet meer kan weglopen…

  1. Ik kan me de ergernis en het gezweet en het hulpeloos zijn zoooo voorstellen. Ze kunnen soms het bloed vanonder onze nagels halen, onze engeltjes!
    Inderdaad super van dat meisje van het Kruidvat dat ze zo goed hielp. In het Kruidvat hier bij ons zouden de verkoopster eerder geërgerd en boos zijn en allesbehalve behulpzaam.

  2. Alsof ze me heeft horen zeggen dat ik blij ben nog geen pubertje te hebben!!!! Verleden week nog zei ik in Emma’s gastenboek dat deze tijd ‘ons te wachten stond’ en jawel, sinds verleden week is ze een echt spook!

    Ze kan zo weinig verdragen, wil haast niet eten (terwijl ze zo goed at), is koppig en alle situaties waar ze vroeger tevreden zat rond te kijken en wachten zijn nu situaties waar ze zeurt, brult en ongeduldig is…

    Hopelijk een gevolg van het hete weer …

  3. Okay this YouTube video is much enhanced than last one, this one has pleasant picture feature as well as audio. gekbeddddaac

Geef een reactie

